پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد به هیچ مدرکی که نشان دهد سرور ایمیل‌های وزیر خارجه سابق این کشور از سوی عوامل خارجی هک شده، دست نیافته است.

اف‌بی‌آی ادعاهای ترامپ درباره هک شدن ایمیل‌های کلینتون را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اف‌بی‌آی، اداره تحقیقات فدرال آمریکا رسما اعلام کرد این اداره هیچ مدرکی دال بر اینکه سرور ایمیل هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق این کشور از سوی عوامل چینی هک شده، دست نیافته است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین توئیت روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون رد کرد. ترامپ روز چهارشنبه در مطلبی که در حساب شخصی خود در توئیتر منتشر کرد با استناد به وبگاه ارزتکنیکا نوشته بود سرور شخصی ایمیل رقیب سابق انتخاباتی او از حزب دموکرات، کلینتون، از سوی چینی هک شده است. در توئیت ترامپ که در 29 اوت منتشر شد، آمده بود عوامل ناشناس منتسب به پکن سرور ایمیل شخصی هیلاری را هک کرده‌اند.

در همین حال، اف بی آی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر رخ دادن چنین هک شدنی وجود ندارد و جای تعجب دارد که رئیس جمهور این اطلاعات را از کجا بدست آورده است. در بیانیه پلیس فدرال آمریکا که سخنگوی آن و در پاسخ به درخواست شبکه ان بی سی نیوز اعلام شد، آمده است: اف بی آی هیچ مدرکی که نشان ایمیل هیلاری کلینتون هک شده است، به دست نیاورده است.

بیانیه رسمی اداره تحقیقات فدرال مستقیما به سه سرور ایمیل اشاره دارد که از سوی هیلاری کلینتون در زمان تصدی مقام وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در گزارش ماه ژوئن دفتر بازرسی کل وزارت دادگستری آمریکا با استناد به اظهارات یک متخصص قانونی بازیابی اطلاعات کامپیوتری یادآور شد که این اداره مطمئن است که هیچگونه نفوذی به سرور ایمیل شخصی وزیر خارجه سابق آمریکا صورت نگرفته است. سخنگوی دفتر بازرسی کل وزارت دادگستری آمریکا در تصریح این موضوع اعلام کرد که کارشناسان بازیابی اطلاعات کامپیوتری به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ نشانه‌ای از چنین نفوذی مشاهده نمی‌شود. یک ضمیمه دسته بندی شده به گزارش دفتر بازرسی کل وزارت دادگستری درباره تحقیقات اف بی آی نشان می‌دهد که شواهد مورد استفاده در طول تحقیقات مربوط به سرور ایمیل کلینتون ممکن است سالها در انتظار انتشار باقی بماند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در صفحه توئیتر خود نوشت: داستان بزرگی مطرح شده مبنی بر اینکه اف بی آی ده‌ها هزار ایمیل هیلاری متقلب را که بسیاری از آن‌ها واقعا بد بوده، نادیده گرفته و اطلاعات انتخاباتی دروغ ارائه کرده است. من اطمینان دارم ما به زودی کل این فساد را رو می‌کنیم. شاید در مقطعی لازم باشد خودم مداخله کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.