مدیر کل راه آهن خراسان گفت: این اداره کل ۴۵ طرح عمرانی با ارزش دو هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال را هم اینک در دست اجرا دارد.

راه آهن خراسان رضوی ۴۵ طرح در دست اجرا دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد هادی ضیایی مهر افزود: این طرح ها با سه رویکرد افزایش ظرفیت و خدمات حوزه مسافربری، باربری و ارتقای ایمنی بطور متوسط ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار داشت: ۳۲ طرح از مجموع طرح های مزبور با حدود ۶۲۵ میلیارد ریال هزینه در بخش مسافربری، ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که توسعه ایستگاه راه آهن مشهد، بهینه سازی سیستم سوخت رسانی این ایستگاه، احداث مرکز تعمیرات لوکوموتیو و واگن مسافربری راه آهن از آن جمله است.

وی شمار طرح های مربوط به افزایش ظرفیت بخش باربری این اداره کل را ۱۱ طرح عنوان کرد و گفت: هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال بودجه برای این بخش با پیشرفت متوسط ۸۰ درصد در نظر گرفته شده که طرح های شاخص آن شامل طرح سه خطه کاشمر- فریمان، پایانه تخلیه و بارگیری ایستگاه بین المللی سرخس، ایستگاه اسفراین(حکم آباد) و افزایش ظرفیت ایستگاه شهید مطهری می باشد.

ضیایی مهر افزود: ۱۲ طرح دیگر نیز مربوط به ارتقای ایمنی خطوط راه آهن است که با هزینه ۱۰۵ میلیارد ریال به طور متوسط ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شامل بهسازی خطوط ریلی و ابنیه فنی محور ترانزیتی سرخس، ایمن سازی حریم ریلی راه آهن بویژه در مسیر ریلی مشهد - تهران است.

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.