۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 617522

با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر، درجه شهرداری جنگل- رشتخوار ارتقاء یافت.

درجه شهرداری جنگل- رشتخوار ارتقاء یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهردار شهر ۶ هزار نفره جنگل  گفت:وزارت کشور در نامه ای با ارتقای درجه شهرداری جنگل موافقت کرد و بر این اساس شهرداری جنگل با یک درجه تغییر از درجه ۳ به ۴ ارتقا یافت.

علی یعقوبی گفت:ارتقا درجه این شهرداری به استناد تبصره ۳ ماده یک آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب سال ۱۳۷۰ هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که طی نامه  ای به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، صورت گرفته است.

 به گفته وی شهرداری های کشور بر اساس جمعیت، درآمد بودجه سالانه شهرداری، امکانات، قابلیت و توانایی های خدماتی و عمرانی در توسعه شهری و موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بین ۱ تا ۱۲ درجه بندی می شود و این درجه بندی ملاک عمل شهرداری برای تعیین نمودار سازمانی، پست های اداری، تعداد معاونت ها، مناطق، سازمان ها، ادارات، حدنصاب معاملاتی، شرایط احراز سمت شهردار، دریافت اعتبارات ملی و... قرار می گیرد.

یعقوبی گفت:شاخص های مهمی چون جمعیت، میانگین تفریغ بودجه، موقعیت جغرافیایی و ... جزو مهمترین مسایل مرتبط با درجه بندی شهرداری هاست. شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار از توابع خراسان رضوی دارای دو شهر،۴ دهستان ودو بخش است که بیش از ۱۸ سال است که به شهرستان ارتقائ یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.