گیلان- مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، تبادل خرد را برآیند هنر تئاتر دانست و یادآور شد که جایگاه تئاتر گیلان به علت تمدن و فرهنگ غنی مردم این استان جایگاهی والا است.

جایگاه تئاتر گیلان از تمدن و فرهنگ غنی مردم نشات می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،فیروز فاضلی در آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که از فعالان عرصه تئاتر با عنوان خانواده یاد می‌کنیم، بدان معناست که همه در آن نقش دارند. احترام به بزرگان واجب و کوچکترین عضو نیز حق اظهار نظر دارد.

وی ادامه داد: همه افراد در همه زمینه‌ها متخصص نیستند و بر همین اساس می‌بایست امور به متخصصان آن رشته واگذار شود و گفت و گو را بیاموزیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، تبادل خرد را برآیند هنر تئاتر دانست و یادآور شد: در هنر تئاتر، برخی بر صحنه‌اند و دیده می‌شوند اما برخی نیز زندگی خویش را در این عرصه گذاشته و از نظرها پنهان هستند. فراموش نکنیم این بزرگان را قدر بدانیم.

فاضلی، در ادامه با اشاره به اینکه برای دومین سال متوالی برگزاری جشنواره تئاتر گیلان به انجمن نمایش استان سپرده شده است، گفت: این اقدام به این دلیل است تا اهالی فرهنگ‌، خود تصدی امورات خود را برعهده بگیرند.

وی با بیان اینکه از لحظه آغاز تا پایان این جشنواره، نظارت‌ها به ‌طور کامل و عالی انجام شده و از هرگونه‌ دخالتی در این زمینه جلوگیری شده است، اظهار کرد: هیئت داوران سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان متشکل از داورانی زبده و برجسته بود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر اینکه تک تک اعضای خانواده تئاتر گیلان در توسعه و پیشرفت این هنر در استان اثرگذار هستند، خاطرنشان کرد: آدمی بدون شکست هرگز به پیروزی و موفقیت پایدار دست‌ پیدا نمی‌کند.

فاضلی، با اشاره به اینکه جایگاه تئاتر گیلان به علت تمدن و فرهنگ غنی مردم این استان جایگاهی والا است، تصریح کرد: در جریان برگزاری این جشنواره هنرمندان زیادی بدون داشتن مسئولیت‌های مدیریتی به‌ منظور ارتقای هنر تئاتر گیلان از تمامی توان و زندگی خود مایه گذاشتند.

وجید محبوب بشری، دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره استانی تئاتر استان گیلان نیز، با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شد، گفت: با پایان مهلت ارسال آثار، ۲۰ اثر نمایشی از ۱۹ کارگردان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه از ۲۵ لغایت ۲۸ مردادماه نیز بازبینی حضوری از آثار متقاضی توسط هیئت داوران بازبین متشکل از عبدالحی شماسی، مهدی یوسفی‌زاده و نگار نادری صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: در این مدت، تیم داوری و نظارت برای مشاهده اجرای آثار متقاضی در شهرهای رشت، بندرانزلی، صومعه‌سرا، رودسر، املش و سیاهکل حضور یافتند.

رئیس انجمن نمایش گیلان، با تاکید بر اینکه پس از بازبینی‌های مذکور، هفت اثر بدون اولویت‌بندی برای حضور در جشنواره معرفی و از ۷ لغایت ۹ شهریورماه جاری در تماشاخانه‌های رشت اجرا شد، تصریح کرد: نمایش‌های «آهنگ‌های شکلاتی» به کارگردانی محسن پورنظری، «نارنجستان» مهدی مهربان، «نقطه صفر مرزی» عبدالله بهادری، «تانگوی شیطان» وحید درویشی، «در میان شله» کیوان خسرومرادی، «کد ۱۹۱۷» رضا جوینده و «موسیو ابراهیم» علیرضا کوشک‌جلالی آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره را تشکیل دادند.

وی در پایان یادآور شد: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت، فرهنگ کهن ایرانی – اسلامی، موضوعات اجتماعی معاصر، حجاب و عفاف از موضوعات سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.