همدان- معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در میز گرد با محوریت اشتغال و اشتغال پذیری ، نقش دانشگاهها در شرایط کنونی، در پنجاه و یکیمن اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاههای سراسر کشور گفت:دنیای کار و آموزش در حال متحول شدن است و نظام آموزشی باید توان مواجهه با این سرعت را داشته باشد.

نظام آموزشی باید توان مواجهه با سرعت تحول دنیای کار و آموزش را داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  دکتر پاک سرشت معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه مهارت آموزی ارتقاء توانمندی های ذاتی شهروندان  یک کشور است  اذعان داشت:هدف  ما تبدیل دانشگاهها به مجموعه ای از کارگاهها نمی باشد بلکه دانش و مهارت را در کنار هم مد نظر داریم.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  با بیان اینکه اگر صرفاً بر مهارت آموزی و اشتغال تاکید شود ،دستاوردها مقطعی خواهد شد گفت:   مساله اشتغال پذیری ومهارت آموزی را در یک رویکرد کلی تر نسبت با جامعه و دانشگاهی که ماموریت های  اجتماعی دارد باید ببینیم.

معاون وزیر سرمایه گذاری روی مهارتهای نرم را خاطر نشان ساخت و افزود: مهارتهای نرم مهارتهایی هستند که به افراد توان پایداری در مدیریت شرایط  حاد را نیز به ایشان می دهد و فرد نگران از دست دادن شغل  خود نیست.

دکتر پاک سرشت بیان کرد:  در چند سال قبل موضوع ماموریت های اجتماعی دانشگاهها  و اینکه دانشگاه چطور باید با جامعه ارتباط پیدا بکند در نظام اموزش عالی مطرح گردید  و نهایتا منتج به تشکیل اتاق های فکر در دانشگاهها شد.

وی تاکید کرد: در واقع  این کار  یک ابزاری  بود برای پیوند دادن دانشگاه ،جامعه و دولت که به نوبه ی خود کار ارزشمندی محسوب شد.

دکتر پاک سرشت ماموریت مهارت آموزی واشتغال پذیری دانشجویان در این چارچوب را امیدوار کننده و مایه خرسندی خویش دانست و افزود:دانشگاه از یک نهاد مستقل آکواریومی که با جامعه نسبتی ندارد فاصله گرفته و بصورت زنده وارد میدان شده و با کنش فعالانه مسائل جامعه را رصد می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.