مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت:امسال بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خراسان رضوی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

شرکت بیش از ۱۶۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش قدس انلاین ، حجت الاسلام  علی اکبر سبزیان صبح یکشنبه در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر و امسال بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خراسان رضوی در این جشنواره شرکت کردند و همچنین در تابستان امسال اتوبوس کتابخوانی در روستاها راه اندازی شد و کتابداران در اقدامی جهادی با حضور در روستاها قصه های رضوی را برای کودکان تعریف کردند و نقاشی هایی با این مضمون توسط کودکان کشیده و جمع آوری شد.

وی افزود:جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف احیاء امر اهل بیت(ع) ، ترویج زیبایی های کلام اهل بیت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از طریق سیره و منابع رضوی برپا شد ومیزان مشارکت خراسان رضوی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد:سه هزار و ۸۰۰ خانواده نیز در استان به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کردند که اتفاق مبارکی است و به کاهش آسیب های اجتماعی می تواند کمک کند همچنین امسال این جشنواره به سربازخانه ها نیز راه یافت و استقبال سربازان از این جشنواره خوب بود.

سبزیان تاکید کرد:مشارکت ۲ هزار و ۱۲۵ نفر زندانی در این جشنواره و ۱۵ هزار نفر ارتشی نیز گام خوبی برای ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ کتابخوانی است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال پنج پروژه مرتبط با کتابخانه ها در  استان افتتاح شد و امروز نیز کتابخانه سیار به همت انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان مشهد رونمایی می شود که این کتابخانه دومین کتابخانه سیار است که توسط خیر اهدا می شود و  مسیر فعالیت این کتابخانه حاشیه شهر مشهد است.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.