گیلان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به بهره‌برداری یک هزار ۸۴۵ پروژه عمرانی در سال ۹۶ در استان گفت: امسال شش هزار ۲۰۴ پروژه عمرانی در زمینه ساخت، خرید، تعمیر و مسکن مددجویان با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان با همکاری سپاه پاسداران افتتاح می‌شود.

افتتاح ۶۲۰۴ پروژه عمرانی مسکن مددجویان با همکاری سپاه پاسداران تا پایان سال ۹۷

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان گیلان، علیرضا محمدی با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر گیلانی تحت پوشش طرح شهید رجایی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند اظهار کرد: تعداد ۱۰۳ هزار و ۳۸۷ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که در سال ۹۶ به دو هزار ۳۸۲ نفر، کمک‌هزینه ازدواج بلاعوض تا سقف چهار میلیون تومان و وام قرض‌الحسنه به مبلغ پنج میلیون تومان از صندوق ولایت پرداخت شد که امسال نیز این تعداد تاکنون ۶۵۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه به یک هزار ۸۳۹ دانشجو مددجو در دانشگاه غیردولتی کمک‌هزینه ثبت‌نام پرداخت شد افزود: به ۴۲۸ نفر نیز در دانشگاه دولتی کمک‌هزینه ثبت‌نام اهدا می‌شود که این کمک‌هزینه از مبلغ ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۱۱ مهر ادامه دارد گفت: طرح جشن عاطفه‌ها در گیلان برای هشت هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز گیلانی  برگزار می‌شود که از مردم تقاضا داریم در این طرح مشارکت حداکثری داشته باشند.

محمدی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌های مددجو مشکلات حقوقی مختلفی دارند بیان کرد: برخی از مددجوها توانایی وکیل گرفتن ندارند و ما برای آن‌ها وکلای افتخاری در نظر گرفتیم تا مددجویان به حق خود برسند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۶۸۰ نفر از مددجویان را به کمک خیرین به سفرهای زیارتی رفتند گفت: در پنج‌ماهه اول امسال اردوهای آموزشی و تربیتی مختلفی در گیلان و سایر استان‌ها برگزار شد که ۳۲۰ نفر از دانشجویان ما در استان کرمانشاه، کردستان و دوره ۱۵ روزه مشهد و قم حضور پیدا کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان اشاره به اینکه در سال ۹۶ یک هزار ۸۴۵ پروژه عمرانی به اعتبار ۲۶ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان در گیلان انجام شد تصریح کرد: امسال شش هزار ۲۰۴ پروژه عمرانی در زمینه ساخت، خرید، تعمیر و مسکن مددجویان با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان در گیلان افتتاح می‌شود که از این تعداد یک هزار واحد با مشارکت سپاه است و در تلاش هستیم که تا پایان سال ۹۷ هیچ یتیمی فاقد مسکن در گیلان نداشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه قرار است ۱۲۰ واحد مسکن مهر در تالش و ۵۰ واحد در رشت برای مددجویان کمیته امداد خریداری کنیم گفت: گیلان جزو استان‌های پیشتاز کشور در زمینه ارائه خدمات کمیته امداد به مددجویان است و در تلاش هستیم که به امید خدا و  بر اساس دستورالعمل تا پایان سال ۹۸ هیچ مددجوی  بد مسکن  در روستا نداشته باشیم.

وی با اذعان به اینکه در سال ۹۶ در حوزه مهارت‌آموزی و آموزش کارآفرینی هشت هزار و ۴۰۰ نفر آموزش دیدند بیان کرد: امسال هفت هزار و ۳۰۰ نفر با اعتبار ۱۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در گیلان آموزش می‌بینند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه ۳۰۵ فقره وام در پنج‌ماهه امسال پرداخت شده تصریح کرد: این تعداد وام با اعتبار هشت میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که دو هزار از مددجویان با کمک بهزیستی در حوزه تربیت فرزند نیز آموزش‌دیده‌اند.

محمدی با بیان اینکه هر کارفرمایی اگر بخواهند یک فرزند مددجو را به‌کارگیری کند ۲۰ میلیون تومان به کارفرما وام پرداخت می‌شود گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ما ۳۰ درصد رشد داشت و در عید قربان امسال نیز نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نذورات قربانی را داشتیم و به ارزش یک میلیارد تومان به ۳۰ هزار خانواده گوشت قربانی ارسال شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.