دو مغز متفکر فوتبال و والیبال ساکن در خاورمیانه شباهت های فوق العاده ای با یکدیگر دارند.

معروف – ژاوی؛ مهندسان خاورمیانه!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایران با کاپیتانی سعید معروف به مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا دست پیدا کرد تا ضمن دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل خود، در این دوره از مسابقات با صلابت و بدون از دست دادن حتی یک ست تعداد طلاهای کاروان ایران را به ۲۰ برساند.


شبیه ترین فرد به سعید معروف شاید در این روزها ژاوی هرناندز، کاپیتان سابق بارسلونا و حال حاضر السد قطر باشد؛ چهره ای محبوب در ورزشگاه های ایران که در ۳ حضور قبلی خود در فوتبال ایران بارها از سوی هواداران ایرانی مورد تشویق قرار گرفته، مانند سعید معروف از ستاره های رشته ورزشی خود قامت و فیزیک کوچک تری دارد اما با استفاده از هوش سرشار خود، همچنان به درخشیدن ادامه می دهد و ضمن بستن بازوبند کاپیتان نفر اول تیم خود محسوب می شود.


هر دو چهره به اندازه ای تاثیر گذار و موثر هستند که مهار آنها، کلید اصلی موفقیت تیم های حریف است و البته به دلیل هوش سرشار کنترل این دو بازیکن در زمین مسابقه تقریبا در شرایط عادی غیر ممکن است؛ برای به یاد آوردن صحنه های کلیدی این دو بازیکن نیازی به حافظه قوی نداریم و آخرین نمایش های هر دو بازیکن مملو از صحنه هایی است که هوش فوق العاده هر دو نفر را ثابت می کند. دفاع یک نفره معروف و پاس تک دست او در دیدار با قطر در امتیاز ۲۴ که اجازه نداد بازی ایران برابر قطر گره بخورد یا جای خالی فوق العاده او در امتیازات پایانی دیدار با کره جنوبی که تیم حریف را مبهوت کرد لحظات ماندگار دو نمایش آخر نابغه والیبال ایران است؛ صحنه هایی که ژاوی نیز مشابه آن را با پاس پشت پای خود در نیمه اول برابر استقلال و پاس گل دوم السد در نیمه دوم دیدار با استقلال رقم زد.


استقلال و پرسپولیس در دو تقابل قبلی خود با السد توانستند با بازی فیزیکی و عصبی کردن ژاوی این بازیکن را تا اندازه زیادی از مسیر بازی خارج کنند و شبیه به این نقشه را بارها بازیکنان تیم های مختلف با عصبی کردن معروف مانند کورک در تیم ملی لهستان یا زایتسف در تیم ملی ایتالیا، انجام دادند تا با از کار انداختن مغز تیم های حریف خود به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.


ژاوی هر چند این روزها در سال های پایانی فعالیت خود در قطر دور از فضای رقابتی به درخشیدن ادامه می دهد اما کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به تازگی قصد عزیمت به ایتالیا کرده و فصل آینده در لیگ ایتالیا به میدان خواهد رفت تا دوباره در سطح بالای این کشور خود را برای ادامه  فعالیت حرفه ای، آماده کند.


کاپیتان تیم ملی ایران کمتر از یک هفته دیگر باید تیم ملی را در دیدارهای جهانی رهبری کند و با توجه به فرم خوب خود و البته اسکلت جدید تیم ملی، امید زیادی به درخشش در این رقابت ها دارد. سعید معروف در ۳۳ سالگی همچنان نابغه دست نیافتنی والیبال ایران است؛ چهره ای که شاید حامد حدادی شبیه ترین فرد به او برای بسکتبال ایران باشد و البته تعداد آنها این روزها در ورزش ایران به سختی به ۱۰ نفر می رسد.


نابغه والیبال ایران که حالا همه چهره او را به ریش های بلند به یاد می آورند، با میل بی انتها به موفقیت و البته اراده ای که در کنار این میل برای بهترین شدن وجود دارد، همچنان در تیم ملی و سری آ ایتالیا به ماجراجویی خود ادامه می دهد و البته حفاظت از چنین نوابغی باید تبدیل به اولویت اصلی تمامی فدراسیون ها و ورزش ایران شود؛ نوابغی که تبدیل به برند اصلی ورزش خود شدند و سرمایه بزرگی در ورزش ایران محسوب می شوند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.