شماره ۷ در تاریخ لوس بلانکوس دارای ارزشی فراوان است.

بررسی بزرگترین بازیکنانی که پیراهن شماره ۷ رئال مادرید را پوشیده اند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، با پیوستن ماریانو دیاز به رئال مادرید، تکلیف شماره ۷ این باشگاه که تا فصل گذشته برتن بهترین گلزن تاریخ این تیم بود مشخص شد. به همین بهانه نگاهی انداخته ایم به بزرگترین بازیکنانی که این پیراهن جادویی را در این باشگاه به تن کرده اند:

۱-آمانسیو آمارو

آمانسیو با شماره ۷، چهارده فصل برای رئال مادرید بازی کرد و با ستاره‌هایی همچون آلفردو دی استفانو، فرانس پوشکاش و خنتو توانست یکی از باشکوه ترین دوران تاریخ باشگاه را رقم بزند. او نخستین بازیکن موفق شماره هفت باشگاه بود و توانست ۹ قهرمانی در لالیگا و یک عنوان در اروپا به دست آورد. آمانسیو برای مادرید ۳۴۴ بازی انجام داد و در این مدت ۱۹۹ گل به ثمر رساند. او پی چی چی را نیز دو سال پیاپی در ۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ کسب کرده است.

۲- ریموند کوپا

کوپا عضو تیم رویایی رئال در اواخر دهه ۵۰ میلادی بود که در سال ۱۹۵۸، با توجه به عملکرد شگفت انگیزش در این تیم توپ طلا را به دست آورد. او در سال ۱۹۵۶ او به رئال مادرید پیوست و تا سال ۱۹۵۹ در این تیم بازی کرد. کوپا با رئال مادرید موفق به کسب ۳ قهرمانی اروپا و ۲ قهرمانی لیگ اسپانیا شد و در ۷۹ بازی برای رئال مادرید موفق به ثمر رساندن ۲۴ گل برای این تیم شد.

۳- خوان گومز گونزالز

خوان گومز گونزالز که عموما به نام خوانیتو شناخته می شود یکی از بزرگترین اسطوره های تاریخ این باشگاه به شمار می رود. او در سال ۱۹۷۷ به لوس بلانکوس پیوست و عضو برجسته ی رئال مادرید موفق در اواخر دهه ی ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ شد. از مهمترین افتخارات او می توان به  کسب پنج عنوان لالیگا، دو کوپا دل ری و دو جام یوفا اشاره کرد. در ۸۴-۱۹۸۳ او با ۱۷ گل زده پی چی چی را برد. خوانیتو در مجموع ۲۸۷ بار در لالیگا برای رئال مادرید بازی کرد و ۸۵ گل به ثمر رساند و در رقابت های اروپایی نیز او ۵۵ بازی و ۱۷ گل در کارنامه ی خود دارد.

۴-امیلیانو بوتراگوانو

یکی دیگر از بزرگان تاریخ باشگاه با شماره ۷ به مدت ۱۱ سال در این تیم به بازی پرداخت. او یکی از اعضای گروه اسطوره ای کوئینتا دل بیتره (گروه کرکس ها) بوده است. در این گروه بازیکنانی همچون مانوئل سانچس، مارتین وازکز، میشل و میگل پاردزا او را همراهی می کردند. بوتراگوانو شش قهرمانی در لالیگا، دو قهرمانی در اروپا، دو قهرمانی در کوپا دل ری و چهار سوپر جام ‌اسپانیا را تجربه کرده است و در ۴۶۳ بازی برای رئال مادرید ۱۷۱ گل به ثمر رسانده است.

۵- رائول گونزالس

ستاره‌های ریز و درشت زیادی به دست پرز و دیگر رئیسان رئال به برنابئو آمدند. اما هیچکدام نزد اسپانیایی ها و به خصوص رئالی‌ها همچون رائول محبوب و دوست داشتنی نشد. رائول در ۷۴۱ بازی برای رئال مادرید، موفق به زدن ۳۲۴ گل برای این تیم شد و توانست دوران شگفت انگیزی را با شماره ۷ با این تیم تجربه کند. همچنین اوتوانست شش قهرمانی در لالیگا، سه جام اروپا، دو جام بین قاره‌ای، یک سوپر جام اروپا و چهار سوپر جام ‌اسپانیا را به همراه رئال مادرید به دست بیاورد.

۶- کریستیانو رونالدو

 فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال، در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید محسوب می شود و کلیه رکوردهای باشگاه را در اختیاردارد. او اولین بازیکنی است که موفق شده است برای یک باشگاه صد گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند. همچنین او موفق شده ۴۵۱ گل برای رئال مادرید به ثمر برساند. رونالدو ۱۵ جام مختلف را با رئال مادرید فتح کرده است که شامل ۴ لیگ قهرمانان، ۲ لالیگا، ۲ جام حذفی، دو سوپر جام اسپانیا، دو سوپر جام اروپا و سه جام باشگاه های جهان است.

شماره ۷ رئال مادرید در فصل آینده در حالی به تن ماریانو خواهد رفت که در فصل نقل و انتقالات هواداران تصور حضور نیمار یا هازارد را در تیم و پوشیدن این پیراهن را داشتندt ولی باشگاه با سپردن این شماره به این بازیکن نشان داد که توقعات بسیار زیادی را از او خواهد داشت و حساب ویژه ای را روی خرید جدیدش باز می کند. 

منبع: طرفداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.