نماینده مردم قم در مجلس از ارائه طرح جامع دوفوریتی شفافیت همه فعالیت های نمایندگان در مجلس به هیات رییسه قوه مقننه خبر داد و گفت: ۱۸۶نماینده این طرح را امضاء کرده اند.

ارائه طرح جامع دوفوریتی شفافیت فعالیت های نمایندگان در مجلس به هیات رییسه

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مجتبی ذوالنوریاز تدوین طرح جامع دوفوریتی شفافیت همه فعالیت های نمایندگان در مجلس و کمیسیون ها خبر داد و گفت: بر این اساس ۱۸۶نماینده این طرح را امضاء کرده اند.

ارائه طرح جامع دوفوریتی شفافیت فعالیت های نمایندگان در مجلس به هیات رییسه

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید اذعان کرد طرح مذکور امروز یکشنبه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه می شود تا طبق روال قانونی برای پیگیری دردستورکار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید مشخص باشد که نماینده در مجلس حضور دارد یا خیر و در واقع کجا حضور دارد؛ همچنین اگر فرد مرخصی است باید معلوم شود مرخصی استعلاجی، استحقاقی یا مرخصی بدون حقوق است تا رسانه ها و مردم بتوانند فعالیت نمایندگان را رصد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: همچنین باشد مشخص شود که فرد در ماموریت داخلی یا خارجی حضور دارد و البته دستاورد ماموریت وی چیست. در این بین باید معین شود اگر نماینده ای در مجلس و صحن علنی حضور دارد در تصمیم گیری ها و رای گیری ها مشارکت داشته یا خیر و همچنین رای موافق یا مخالف داده است تا مردم بتوانند رصد، بررسی، نقد و مطالبه گری کنند.

لزوم جلوگیری از تصویب قوانین بدون داشتن دلیل کارشناسی نمایندگان

ذوالنوری در این زمینه، افزود: در واقع باید به سمتی حرکت کنیم که نمایندگان برای آراء خود دلیل کارشناسی و حجت داشته باشند زیرا در غیر این صورت قوانین بی خاصیت تصویب خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مشخص خواهد شد اگر نماینده وعده ای به مردم می دهد آیا در زمان بررسی آن موضوع در صحن به قول خودش عمل کرده یا خیر؛ لذا اگر نظرش خلاف وعده اش بود باید دلیل آن را به طور شفاف برای مردم بیان کرند

افزایش مطالبه‌گری مردمی با شفاف سازی فعالیت نمایندگان

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: اگر حالت غیر شفاف و دوگانگی کنار برود مردم می توانند تصمیم بگیرند نماینده منتخب آنها فعال بوده یا خیر و همچنین مطالبه گری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد رای گیری برای این مهم علنی باشد تا نمایندگان رای واقعی بدهند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.