وزیر خارجه فرانسه گفت نظام سوریه در جنگ پیروز شده است، اما بحران در این کشور باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

وزیر خارجه فرانسه: اسد در جنگ سوریه پیروز شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه به پیروزی نظام سوریه در جنگ با تروریسم اذعان کرد، اما بار دیگر گفت در صورتی که در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده شود، کشورهای غربی این کشور را هدف حمله نظامی قرار می‌دهند.

به نوشته پایگاه «اسپوتنیک»، لو دریان که با رادیو «فرنس اینتر» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه بحران سوریه باید از طریق گفت‌وگو و راه سیاسی پایان یابد، گفت: «باید این را بگوییم که اسد جنگ را برد. اما او صلح را نبرده است.»

او با تهدید سوریه به اقدام نظامی در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور، گفت حتی در صورتی که نظام سوریه بتواند شهر «ادلب» را از معارضین مسلح پس بگیرد، باز هم بحران پایان نخواهد یافت و باید از طریق گفت‌وگو این درگیری را پایان داد.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی وابسته به «القاعده» قصد دارند برای کشاندن غرب به درگیری نظامی با سوریه، در ادلب از تسلیحات شیمیایی استفاده کنند. همزمان، ناوشکن‌های آمریکایی مجهز به موشک‌های کروز در نزدیکی سواحل شرقی مدیترانه مستقر شده‌اند و آنطور که مسکو می‌گوید، ممکن است به زودی به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی، بار دیگر مناطقی در سوریه را هدف قرار دهند.

روسیه در اقدامی که به نظر هشداری به کشورهای غربی می‌آید، از روز شنبه بزرگترین رزمایش ارتش خود از زمان پایان جنگ سرد را در سواحل مدیترانه آغاز کرده است. این رزمایش آبی که با مشارکت شمار زیادی ناوشکن در جریان است، تا شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.