رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عراق به دنبال تعدیل فضای منفی علیه ایران است، گفت: آمریکا مصمم به بر هم زدن روابط ایران با همسایگانش است.

مناسبات ایران و عراق فراتر از تصمیم آمریکا است/دولت عراق  به لحاظ اقتصادی به روابط با ایران نیاز دارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشهدر خصوص اظهارات اخیر نخست وزیر عراق مبنی بر اعزام هیاتی به آمریکا برای انجام تفاهم بر سر تعاملات مالی با ایران، گفت: این هیات به عراق می‌رود تا خزانه داری آمریکا آنها را مشمول تحریم و اقدامات تنبیهی نکند و بتوانند معاملاتی با ایرانیان داشته باشند، ایران یکی از سه کشوری است که بیشترین تعامل را با عراق دارد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر این هیات سعی دارد تا فضای منفی که در رابطه با ایران در عراق ایجاد شده را تعدیل کنند.

وی افزود: مناسبات ایران و عراق فراتر از تصمیم آمریکا است و اگر عراق وارد فضای تحریمی علیه ایران شود، استان‌های شرقی عراق با بحران مالی مواجه می‌شوند.

فلاحت پیشه ادامه داد: استان‌های شرقی عراق حدود ۱۳ میلیارد دلار مناسبات اقتصادی با ایران دارند لذا ایجاد فضای تحریم در عراق علیه ایران، آنها را دچار بحران جدی اقتصادی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر دولت عراق علاوه بر دلایل سیاسی و تاریخی بعد از سال ۲۰۰۳ به لحاظ اقتصادی هم تحت فشار قرار گرفتند و به روابط با ایران نیاز دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آمریکایی‌ها اهداف اقتصادی از این نوع تصمیم گیری ها ندارند، آنها با اهداف سیاسی که در سر دارند به دنبال بر هم زدن روابط ایران با متحدان و همسایگان خود است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.