مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان قم با انتقاد از روند بروکراتیک اداری در ثبت سفارش کاغذ گفت: دو هفته است ۶ میلیارد تومان کاغذ در گمرک بندرعباس منتظر ثبت سفارش است.

حسینی: دو هفته انتظار برای ثبت سفارش کاغذ/ مسئولان مانع اصلی آرامش بازار هستند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سیدمحمود حسینی، مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان قم، با انتقاد از روند بروکراسی تأیید ثبت سفارش‌ها و پرفورم‌های واردات کاغذ در وزرات صنعت‌ گفت: چندی پیش برای واردات کاغذ جلسه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم،‌ قرار شد هر تشکلی بنا به نیاز خود مقداری کاغذ وارد کنند.

وی ادامه داد: بنا شد که ما دو بار اقدام به واردات کاغذ کنیم،‌ یک پنج هزار تن و یک هزار تن. پنج هزار تن اولیه تایید و ثبت سفارش آن هم انجام شد،‌ اما چون سرمایه‌ای حدود ۲۵ میلیارد تومان می‌خواست،‌ ما نتوانستیم سرمایه‌گذار جذب کنیم.

حسینی تصریح کرد:‌ در ادامه با تأمین اعتبار هزار تن کاغذ چاپ و تحریر دیگر موفق شدیم که کاغذها را ۱۱۰ دلار زیر قیمت خریداری کنیم، این کاغذها هم‌اکنون در گمرک بندرعباس است، دو هفته است ثبت سفارش شده ولی هنوز تایید نشده است. این در حالی است که آقای شریعتمداری در نامه‌ای که به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است،‌ تایید کرده دو پرفروم برای قم گشایش یافته است.

وی ادامه داد:‌ یکی دیگر از واردکنندگان کاغذ نیز ۲۵۰ تن کاغذ در گمرک داشت که به علت عدم ترخیص مدارکش را در اختیار ما گذاشته تا ما به همراه هزار تن دیگر کاغذها را ثبت سفارش کرده و وارد کنیم. تکلیف این ۲۵۰ تن نیز هنوز مشخص نشده است،‌ در واقع ۶ میلیارد تومان سرمایه اکنون در انتظار طی شدن بروکراسی اداری است.

حسینی از ارسال نامه به وزیر ارشاد و در جریان قرار دادن نماینده این وزارتخانه در کارگروه کاغذ خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود این اقدامات هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده؛ این در حالی است که ناشران دینی شدیداً به کاغذ نیاز دارند.

وی با اشاره به کمبود کاغذ در کشور گفت:‌ کاغذهای وارد شده حداقل ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان زیر قیمت بازار هستند و اگر سریع‌تر برای ترخیص آن‌ها اقدام نشود،‌ مجوز وارداتشان باطل خواهد شد؛ این در حالی است که شرکت تعاونی ناشران استان قم سال‌ها در امر واردات کاغذ سابقه دارد و وزیر صنعت هم تایید کرده که پرفروم‌ها گشایش یافته نمی‌دانم چه روندی است که وزیر  یک وزارتخانه تایید می‌کند،‌ اما کارمندانش نه.

 حسینی با بیان این مطلب که مسئولان خود مانع آرامش بازار کالا در ایران شده‌اند، گفت:‌ این همه انتقاد می‌شود که چرا مشکل کاغذ حل نمی‌شود، این نظام بروکراتیکی که وجود دارد،‌ مانع اصلی است. چرا یک تشکل که ۴۰۰ ناشر عضو آن هستند،‌ دو هفته باید برای ثبت سفارش ۱۰ هزار بند کاغذ معطل بماند؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.