مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تمامی ورزشکاران شرکت‌کننده در رقابت‌های المپیک ویژه برنده‌ هستند.

برگزاری بیست و پنجمین همایش بازی‌های المپیک ویژه ایران

به گزارش قدس آنلاین، همایش بازی‌های المپیک ویژه ایران از تاریخ ۱۴ الی ۱۶ شهریور در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره٢ مشهد برگزار می‌شود.

این همایش در چهار رشته بوچی، دومیدانی، دوچرخه‌سواری و اسکیت با حضور ٤٠٠ ورزشکار کم توان و معلول ذهنی از سراسر کشور به میزبانی موسسه خیریه بوستان شکوه آغاز خواهدشد.

مسعود فیروزی، معاونت امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص این همایش اظهار کرد:  المپیک ویژه ایران یک مهارت چند منظوره خواهدبود و تمام مسائلی که به ورزش این عزیزان مربوط است را در نظر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: باید علاوه بر مهارت و مباحث فنی این ورزشکاران، توجه زیادی به خانواده‌های این عزیزان داشته باشیم که در این مدت شرایط سختی را در سطح جامعه تجربه کردند.

وی خاطرنشان کرد: المپیک ویژه در سراسر دنیا برگزار خواهدشد و امیدوارم این افراد در جامعه بیشتر دیده شوند. فیروزی تصریح کرد: بیشتر در حوزه کم‌توانی ذهنی و در بخش سندروم داون افراد زیادی در این مسابقات شرکت می‌کنند، امیدوار هستیم این افراد شرایط بهتری در جامعه داشته‌باشند

در ادامه این نشست حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با چند هدف این المپیک را برگزار کردیم که مهم‌ترین آن ایجاد حس مشترک در بین مردم بود. این مسابقات استارت خواهد خورد، برگزار می‌شود و امیدوارم این نگرش در سطح جامعه گسترش پیدا کند. وی ادامه داد: این افراد حق رقابت و حضور در اجتماع‌ را دارند و باید برای حضور در در قسمت‌های مختلف جامعه شرایط خاصی را برایشان در نظر بگیرند. پوریوسف خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها، شرایط عاطفی ورزشکاران نیز مدنظر خواهدبود و علاوه بر برگزاری مسابقات، در حاشیه آن برای خانواده‌های این عزیزان، برنامه‌هایی برای آشنایی با مسائل علمی را در خصوص این بیماری‌ها، در نظر گرفته‌ایم و برای پیشگیری از معلولیت‌ها آموزش‌هایی خواهیم داد.

مدیرکل بهزیستی گفت: تمام شرکت‌کنندگان در این مسابقات برنده خواهندبود، زیرا توانایی خود در سطح جامعه را به ظهور خواهند گذاشت. در این مسابقات بازنده‌ای نخواهیم داشت و تمام افراد حاضر در این المپیک برنده‌های واقعی خواهندبود.

وی بیان کرد: به تمام شرکت‌کنندگان مدال و لوح یادبودی را اهدا خواهیم کرد و سکوی قهرمانی برای این مسابقات برای هشت نفر در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.