با پیام نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی استان خراسان رضوی در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در تربت حیدریه برگزار شد

 به گزارش قدس آنلاین،   با پیام نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، مراسم تجلیل از همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در تربت حیدریه برگزار شدپیرغلامان حسینی استان خراسان رضوی در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان، روحانیان، ذاکران و مداحان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد، پیام آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی قرائت شد.
در این پیام آمده است: پیرغلامان باید انس معنوی و عملی با قرآن کریم داشته باشند و با برنامه ریزی صحیح مردم را به دامان قرآن و عترت فراخوانند.
امام جمعه مشهد در این پیام افزوده است: عاشورا، زنده و زندگی ساز است و هرچه با این حقیقت نورانی گره بخورد نیز ماندگار است و در این میان، هیأت های مذهبی حصن حصین، صدر امین و عقل وزین مکتب اهل بیت(ع) هستند که با ارادت و اخلاص، بار امانت انتقال فرهنگ ناب محمدی را به دوش کشیده و انسان ها را به حریم و حرم اهل بیت(ع) فرا می خوانند.
وی اظهار داشت: هیأت های مذهبی آموزشگاه گسترده است که در آن فرمول جامع مدرسه اهل بیت(ع) تدریس و با پیوند به بهترین های هستی، عواطف انسانی بارور و راه آسمان بر روی دل های زمین گیر از گناه باز می شود، هیات ها، مرکز تعظیم شعائر و شکوفایی شجره حیات طیبه و مقام محمود است که با ایجاد شور و شعور، سوگ و حماسه می آفریند و روح تازه در کالبد بشریت می دمد. وی گفت: در آستانه محرم الحرام که شور و شعور حسینی سراسر دنیا را فرا می گیرد و ماموریت مهم تبیین معارف الهی را فرا روی ما قرار می دهد، با توجه به هجمه سنگین و ناجوانمردانه جبهه استکبار به باورهای دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، لازم است پیرغلامان توجه داشته باشند که تقوا و اخلاص، نیک اندیشی و خیر خواهی و رفتار حَسن، مهمترین عنصر ماندگار در کار هیأت های مذهبی است.
رئیس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی نیز گفت:  ۱۲۰ نفر از پیرغلامان هیات های مذهبی استان در این همایش حضور دارند.
سید مهدی طباطبایی تعداد هیات های مذهبی خراسان رضوی را پنج هزار و ۱۳۸ هیات ذکر کرد و افزود: مدیریت بخشی از این هیات ها برعهده پیرغلامان است.
حجت‌ الاسلام کاظم لطفیان مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین در مراسم گفت: مداحان باید در این ایام، به ذکر و تبیین سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بپردازند چرا که در سایه اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت می توان سعادت اخروی را جست.
این همایش با حضور پیرغلامان هیئت های مذهبی از ۲۳ شهر استان خراسان رضوی در مزار بی بی حسنیه تربت حیدریه برگزار شد.

  منبع:صدا و سیما

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.