سحرگاه امروز پس از بازگشایی درب‌های قبرستان بقیع، بسیاری از زائران به صورت دسته جمعی و انفرادی به این مکان مقدس مشرف شده و دعای فرج را زمزمه کردند.

حضور پرشور زائران در قبرستان بقیع+ عکس

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، بسیاری از حجاج کشورمان از مکه مکرمه عازم مدینه منوره شده‌اند تا پس از ۶ روز اقامت در شهر پیامبر اعظم(ص)، به میهن بازگردند.

زائران کاروان‌های مدینه بعد امروز صبح به قبرستان بقیع مشرف شدند و با توجه به اینکه قبرستان بقیع بعد از اذان صبح بر روی عاشقان اهل‌بیت(ع) باز می‌شود، حجاج از این فرصت استفاده کرده و به صورت گروهی و انفرادی به این زیارتگاه تشرف یافتند.

در قبرستان بقیع، علاوه بر مزار امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق (ع) از امامان شیعیان، مزار عموی پیامبر اعظم(ص) عباس و قبری متعلق به فاطمه بنت اسد قرار دارد.

در آخرین روزهای حضور حجاج در مدینه منوره، سحرگاه امروز جمعی از حجاج کشورمان با حضور در قبرستان بقیع ادعیه خوانده و با توجه به محدودیت‌هایی که در آنجا توسط وهابیت اعمال می‌شود، به آرامی دعای فرج را زمزمه کردند.

حضور پرشور حجاج و زائران در قبرستان بقیع موجب شده بود که مأموران وهابی نتوانند چنان اعمال قدرت کنند به طوری که بسیاری از زائران هندی و پاکستانی نیز همراه با زائران ایرانی به دعاخوانی مشغول بودند و از مسیرهای مشخص شده همگام به سوی زیارت ائمه بقیع(ع) می‌پرداختند.

به گزارش فارس، امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف شدند که نیمی از زائران در کاروان‌های مدینه اول و نیمی دیگر در قالب کاروان‌های مدینه دوم به عربستان اعزام شدند. همچنین روند بازگشت حجاج ایرانی آغاز شده است و تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.