یک مقام مسئول گفت:هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 200 تومان بوده که این نرخ نسبت به هفته قبل تغییر خاصی نداشته است.

تخم مرغ تولیدی جوابگوی مصرف داخلی است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ  درب مرغداری 7 هزار و 200 تومان بوده که این نرخ نسبت به هفته قبل تغییر خاصی نداشته است.

وی قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا از سوی شرکت های صنایع غذایی به سبب بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اواسط شهریور، تا حدودی قیمت تخم مرغ تحت تاثیر این موضوع با نوساناتی در بازار روبرو خواهد شد.

طلاکش ادامه داد: علی رغم افزایش مصرف تخم مرغ به سبب نوسان قیمت سایر محصولات پروتئینی،اما تخم مرغ تولیدی جوابگوی مصرف داخل نیز است.

این مقام مسئول بلاتکلیفی اختصاص ارز و نوسان قیمت نهاده ها را از چالش کنونی پیش روی مرغداران اعلام کرد و گفت:این درحالی است که دولت قول داده که بلاتکلیفی اختصاص ارز به نهاده های دامی اصلی و نهاده های جایگزین از جمله آفتابگردان، کنجاله، تخم پنبه و.. را در این هفته تعیین تکلیف کند تا مرغداران با مشکل جدی روبرو نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیازی به واردات تخم مرغ برای تعادل بازار داریم، تصریح کرد: در شرایط کنونی به هیچ عنوان نیازی به واردات نداریم و تنها این امر خسارت به صنعت و التهاب بی مورد در بازار را به همراه دارد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در پایان درباره آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان گفت: هم اکنون مشکل جدی نداریم و گزارش خاصی از استان ها اعلام نشده است و باید منتظر ماند و دید که در مهرماه همزمان با فصل سرما چه اتفاقی رخ می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.