معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، گفت: با توجه به عملیات آبخیزداری در مراتع کشور میزان فرسایش خاک ۹ تن در هکتار کاهش یافته و رسوب وارده به سدها نیز به طور متوسط ۵ تن کمتر شده و برداشت علوفه ۱۲۰ کیلو در هکتار افزایش یافته است.

میزان فرسایش خاک ۹ تن در هکتار کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ناصر حیدری‌پوری امروز در نشست خبری در محل سازمان جنگلها به آخرین وضعیت حوزه‌های آبخیز کشور اشاره کرد و گفت: ۱۷ سال از روند خشکسالی در کشور می‌گذرد و باید به نزولات جوی، بیشتر بها دهیم، چرا که طبق نقشه‌های توپوگرافی ۴۱۰ میلیارد مترمکعب میزان آب داریم که بخشی از این آب تبخیر می‌شود و در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

وی به اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: این رقم برای آبخیزداری مصوب شده و پروژه‌هایی را برای بهبود وضعیت آبخیزداری کشور مصوب کرده‌ایم که از ابتدای شهریور تا پایان آذر ماه این پروژه‌ها افتتاح می‌شود. 

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به این نکته اشاره کرد که در سطح حوزه‌های آبخیزداری بالغ بر ۳۷۰ دشت ممنوعه و ۳۸۷ دشت بحرانی داریم که باید برای تعریف سفره‌ها برنامه عملیاتی داشته باشیم و به دنبال این هستیم با کارکردهای عملیاتی و موثر، بخشی از ‌کشاورزی را بتوانیم امتیاز بخشیم. 

حیدری‌پوری به این نکته اشاره کرد: که با توجه به کارهای آبخیزداری که در کشور انجام شده میزان فرسایش خاک ۹ تن در هکتار کاهش یافته و میزان واردات رسوب به سدها نیز ۵ تن کاهش داشته و برداشت علوفه ۱۲۰ کیلو در هکتار افزایش داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.