سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در قالب طرح مهر درخشان که ویژه زائران زیارت اولی است ۴۳ هزار زائر به مشهدمقدس مشرف شده‌اند.

۴۳ هزار زائر در قالب طرح "مهر درخشان" به مشهد مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد حسینی اظهار داشت: ۱۰ راهبرد و ۳۷ سیاست در سند توسعه کمی و کیفی زیارت در استان به تصویب رسیده و برنامه‌های حوزه زیارت بر این اساس در حال پیگیری است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: براساس برآوردها در حال حاضر میزان ماندگاری زائر در مشهد ۳.۵ روز اعلام شده است و باید تلاش صورت بگیرد تا میزان ماندگاری زائر در مشهد را افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه برآورد ما این است که در افق ۱۴۰۴ پذیرای ۴۰ میلیون زائر در مشهدمقدس باشیم خاطرنشان کرد: از این تعداد زائر ۸ میلیون نفر آن را زائران خارجی تشکیل خواهند داد و این در حالی است که در حال حاضر براساس آمارها سال گذشته ۳۰ میلیون زائر به مشهدمقدس سفر کرده‌اند که سه میلیون نفر آنان را زائران خارجی تشکیل می‌داده‌اند.

وی ادامه داد: برای زائران و مجاوران نیز طرح‌های متعددی در زمینه زیارت حضرت رضا(ع) لحاظ شده است که برای مجاوران طرحی با عنوان قرار زیارت را درصدد هستیم اجرایی کنیم و طرح‌هایی مانند مبدا تا مبدا و یا طرح ویژه تشرف زوجین جوان به مشهدمقدس از طرح‌هایی است که برای زائران اجرایی می‌شود. حسینی افزود: در قالب طرح مهر درخشان که ویژه زائران زیارت اولی است ۴۳ هزار نفر به مشهدمقدس مشرف شدند و در طرح مبدا تا مبدا نیز ۱۰۵ هزار زائر ساماندهی شدند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.