شهردار مشهد مقدس با اشاره به شایعات مطرح شده در شبکه‌های مجازی در خصوص زائران خارجی در مشهد گفت: این حرف‌ها شایعاتی برنامه‌ریزی شده است برای جلوگیری از سفر زائران خارجی به ایران وشهر مشهد؛ آتش‌سوزی سفارت عربستان نیز در این راستا بود، اما مردم مومن مشهد نسبت به این موضوع آگاه هستند و دوبار گزیده نمی‌شوند.

 شایعات برنامه‌ریزی شده برای جلوگیری از سفر زائران خارجی به مشهد

به گزارش قدس آنلاین، تقی‌زاده خامسی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه ملت‌هایی موفق هستند که از تاریخ درس بگیرند، افزود: این شایعات در خصوص زائران خارجی اتفاقات برنامه‌ریزی شده برای جلوگیری از افزایش ورود گردشگر خارجی به مشهد و ایران است اما خوشبختاته مردم مومن مشهد فهیم و آگاه هستند و تحت تاثیر شایعات قرار نخواهند گرفت.

وی ادامه داد: بحث‌ها و شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص زائران خارجی مطرح شده است به این دلیل است که مسلمانان به ایران و مشهد سفر نکنند لذا مردم مشهد باید حواسشان جمع باشد.

شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: در حال حاضر در دنیا گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود و به دلیل اینکه صنعتی پولساز است، کشورهای مختلف برای جذب گردشگر رقابت بی‌رحمانه‌ای دارند.

تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: شهرها برای جذب گردشگر جاذبه‌هایی دارند مانند برج ایفل در پاریس و یا با برگزاری رویداد گردشگر به شهرهای خود جذب می‌کنند، همه می‌دانند که بدون شک جاذبه شهر مشهد بارگاه حضرت رضا (ع) است و اگر سالانه 30 میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار سازمان گردشگری میزان ورود گردشگران خارجی به مشهد 2 برابر شده است، اظهار کرد: با وجود شرایط اقتصادی موجود ورود گردشگران خارجی به مشهد شرایط خوبی را برای مشهد ایجاد کرده است.

تقی‌زاده خامسی گفت: در کنار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، آرامگاه فردوسی نیز می‌تواند به عنوان جاذبه‌ای برای جذب گردشگر باشد که تاکنون به آن توجه نشده است و یا آوردن رویدادهایی مانند مسابقات مختلف ملی و جهانی به طور نمونه مسابقات کشتی جام جهانی که این کار انجام شده است.

شهردار مشهد مقدس به تفاهم‌نامه میان شهرداری مشهد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره و تاکید کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای مقررشد بازپیرایی پیش‌خوان آرامگاه فردوسی به شهرداری مشهد واگذار شود که خوشبختانه نقشه‌های آن آماده وبه تایید میراث فرهنگی رسیده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 23 خانه تاریخی در مشهد شناسایی شده که در حال خریداری و یا امتیازدهی برای راه‌اندازی آنها هستیم و نوسازی و به سازی ورودی‌های شهر مشهد را نیز در دستور کار قرار داده و اجرایی کرده‌ایم.

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه مصمم هستیم فارغ از شعار و الفاظ برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش ماندگاری زائر انجام دهیم، اظهار کرد: لذا از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست می‌کنیم تا در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی دراین مسیر به ما کمک کرده و پیشنهاد می‌دهیم در این راستا مشهد به پایلوت گردشگری کشور باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.