مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:مشهد بعد از تهران و قم رتبه سوم کشور در حوزه چاپ و نشر را در اختیار دارد.

مشهد رتبه سوم کشور در حوزه چاپ و نشر را دارد

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید اظهار کرد: جایگاه صنعت چاپ در این استان بسیار ویژه است به طوری که پس از تهران و قم، مشهد سومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارد، وحرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) و میزبانی زائران حضرت امام رضا (ع) نیز تاثیر چشمگیری در رونق چاپ و نشر کشور داشته است.

وی افزود:درگذشته آرزوی بعیدی بود که همه ی امکانات صنعت چاپ را در یک مجموعه صنعتی به صورت متمرکز شاهد باشیم اما امروز این آرزو به واقعیت تبدیل شده است.

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد:با توجه به اشتغال بالغ بر ٣هزار و پانصد نفر در این صنعت به یقین صنعت چاپ خراسان رضوی به دلیل قرار داشتن در منطقه ای استراتژیک از حیث ارتباط کشورهای آسیای میانه و همسایه های شرق کشور که دومین کلان شهر مذهبی جهان نیز هست  بسیار حائز اهمیت است.

مروارید  گفت:صنعت چاپ صنعتی است که بحث فرهنگ عمومی و ترویج و تبیین ارزش ها و معارف را ازطریق چاپ درفضای جامعه گسترش می دهد و سرعت اطلاعات و چاپ دیجیتال از اهمیت و قوت این صنعت نکاسته است و در تمام شئون زندگی ما آثار این صنعت مشاهده می شود.

وی  بیان کرد: امیدوارم در آینده شاهد شکوفایی و بالندگی صنعت چاپ در استان باشیم و تلاش داریم تا مشکلات موجود بر سر راه این صنعت در فضاهای مختلف بویژه ارز را با تدبیر و رایزنی که مسئولان برطرف شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.