یک سناتور آمریکایی در سفر به دمشق واشنگتن را مسئول اصلی بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا و سوریه معرفی کرد.

سناتور آمریکایی: نتیجه رویکرد سیاسی آمریکا نابودی خاورمیانه بوده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سناتور آمریکایی در سفر به دمشق ضمن انتقاد از سیاستهای واشنگتن در خاورمیانه و سوریه از عملیات آزادسازی ادلب حمایت کرد.

«ریچارد بِلَک» سناتور ایالت ویرجینیا، روز یکشنبه پس از دیدار با بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در دمشق با حضور در جمع خبرنگاران بیانیه‌ای را قرائت کرد.

این سناتور آمریکایی در ابتدا تأکید کرد: رویکرد سیاسی واشنگتن در خاورمیانه هیچ منفعتی برای مردم آمریکا نداشته و نتیجه این سیاستها نابودی این منطقه بوده است.

وی افزود: تروریسمی که آمریکا را در 11 سپتامبر (2001) هدف قرار داد با تروریسمی که هم‌اکنون سوریه را هدف قرار داده همجنس و همانند است.

«ریچارد بِلَک» در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به عملیات آتی آزادسازی استان ادلب بیان کرد: سوریه این حق را دارد تا برهمه قلمرو خود را بدون هیچ استثنایی حاکمیت داشته باشد و پس از سالها جنگ در آرامش و ثبات زندگی کند.

وی ضمن هشدار نسبت به تهدید طرح‌های سرویسهای امنیتی انگلیس برای انجام حمله شیمیایی ساختگی در ادلب و سرزنش ارتش سوریه به منظور توجیه حمله نظامی افزود: در دولت آمریکا گرایشی وجود دارد که خواستار طولانی‌تر کردن جنگ در سوریه است.

سناتور ایالت ویرجینیا در پایان از دولتهای غربی خواست تا به تحریم‌های اقتصادی تحمیلی علیه سوریه پایان دهند و همه دولتهای آمریکا را مسئول بی‌ثباتی در خاورمیانه و نابودی لیبی، عراق، افغانستان، و یمن معرفی کرد.

وی همچنین اضافه کرد: آمریکا باید در آزادسازی مردم ادلب به دولت سوریه کمک کند، مردمی که تروریست‌ها برای دفاع از خود از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. غرب باید درک کند «مسلحان» در ادلب همه عضو سازمان تروریستی جبهه‌النصره هستند که وابسته به سازمان القاعده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.