معاون استاندار خراسان رضوی گفت: فرآیند فروش اموال مازاد بانک‌ها در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

فروش اموال مازاد بانک‌های خراسان‌رضوی آغاز شد
به گزارش قدس انلاین ، قربان میرزایی اظهار داشت: فروش اموال بلااستفاده بانک‌ها یکی از بخشنامه‌هایی است که از طرف رئیس جمهوری به بانک مرکزی ابلاغ شده و این نهاد هم به تمام زیرمجموعه‌های خود آن را ارجاع داده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها اگر به اختیار خودشان باشند اصلا حاضر به فروش اموال مازاد نمی‌شوند، تصریح کرد: هم اکنون فشار زیادی بر روی بانک‌ها وجود دارد و به همین علت فرآیند این موضوع آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: بانک‌های استان خراسان رضوی نیز در این زمینه فروش داشته و واحدهایی که از تولیدکنندگان به هر علتی تملک کرده‌اند را در اختیار واحدهای فعالی قرار می‌دهند که قصد دارند تولیدات و واحد تولیدی خود را توسعه دهند.

میرزایی تأکید کرد: تاکنون آمار دقیقی از عملکرد بانک‌ها در این حوزه به دست نیامده چراکه این فرآیند به تازگی آغاز شده اما چندین مورد مزایده  و فروش این اموال در استان خراسان رضوی رخ داده است.

وی ادامه داد: بانک‌های خراسان رضوی برای تمام اقداماتی که انجام می‌دهند باید به دستگاه‌های بالادستی گزارش دهند و اگر این اقدام را انجام ندهند استانداری از ابزارهای نظارتی  استفاده می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی مصارف بانک‌ها را یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه اقتصاد استان دانست و عنوان کرد: طبق آخرین گزارشات گرفته شده از بانک‌های استان، نسبت مصارف به منابع بانک‌ها حدود 70 درصد است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.