نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، تمایل مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی برای جدایی از لندن افزایش می‌یابد.

«برگزیت» خطری برای تجزیه بریتانیا و جدایی اسکاتلند و ایرلندشمالی

به گزارش گروه بین‌الملل گروه قدس آنلان، یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در انگلستان نشان می‌دهد برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) می‌تواند خواست عمومی در اسکاتلند و ایرلند شمالی را به سوی استقلال از لندن سوق دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در تازه‌ترین نظرسنجی برگزیت که به سفارش یک گروه حامی اتحادیه اروپا به نام «بهترین برای بریتانیا» انجام گرفت، ۴۷ درصد از رای‌دهندگان اسکاتلندی مایل به جدایی از انگلستان بودند و ۴۳ درصد همچنان خواستار باقی ماندن در انگلستان هستند و ده درصد دیگر تصمیمی نگرفته‌اند. 

در همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد، اکثر شرکت‌کنندگان اسکاتلندی رای به عدم جدایی داده بودند. اسکاتلند در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ برای جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، رای به ماندن در بروکسل داد. ایرلندشمالی هم در این همه‌پرسی رای به ماندن در بروکسل داده بود اما انگلیس و ولز رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند که در مجموع رای انگلستان جدایی از اتحادیه اروپا بود. 

به نوشته روزنامه «اسکاتزمن»، نظرسنجی گروه «بهترین برای بریتانیا» همچنین نشان می‌دهد برگزیت می‌تواند به تمایل مردم ایرلند شمالی برای الحاق به جمهوری ایرلند منجر شود. در این نظرسنجی ۵۲ درصد از رای‌دهندگان ایرلند شمالی گفته‌اند با برگزیت خواستار خروج از بریتانیا هستند.

منتقدان برگزیت گفته‌اند، این نظرسنجی نشان می‌دهد جدایی لندن از بروکسل، خطری حاضر و واضح برای بقای بریتانیا است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.