یک منبع یمنی از سفر رئیس جمهور مستعفی این کشور که مقیم ریاض است، به آمریکا خبر داد و آن را درمانی اعلام کرد.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن، عازم آمریکا می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک منبع در دولت مستعفی یمن اعلام کرد که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی این کشور، یکشنبه شب عازم آمریکا شد.

رویترز به نقل از این منبع نوشت: مقدمات سفر عبد ربه منصور هادی به آمریکا برای درمان در یکی از بیمارستان‌های این کشور در جریان است.. رئیس جمهور هادی از سال 2011 مشکل قلبی دارد. 

رویترز همچنین به نقل دو مسئول یمنی نوشت: رئیس هادی در تا پایان سپتامبر جاری که نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود، در آمریکا باقی خواهد ماند. 

یمن از سال 1394 با جنگ نظامی عربستان سعودی و امارات روبه‌روست. ریاض می‌گوید به درخواست هادی این جنگ را با «حوثی‌ها» آغاز کرده و قصدش از این جنگ نظامی، بازگرداندن هادی به قدرت در صنعاست.

به گفته منابع مختلف، تاکنون بیش از 30 هزار یمنی بر اثر جنگ عربستان در یمن جان باخته‌اند. 

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست آگوست گذشته فاش کرد که شمار کشته‌های یمن بیشی از 50 هزار نفر است و منابع مختلف، آمار واقعی را بیان نمی‌کنند.

واشنگتن پست به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشت که «برای دو سال است که خبرنگاران و سازمان‌های امدادی رقم ۱۰ هزار کشته از غیرنظامیان را اعلام می‌کنند. اساس این عدد عمدتا گزارش‌های شبکه بهداشتی فلج شده یمن و ابتدا یک مقام ارشد سازمان ملل در آگوست سال ۲۰۱۶ است، اما در بحث‌های عمومی درباره جنگ، هرگز این عدد تغییر نکرده است، حتی با وجود آنکه جنگ با شدت بالا همچنان ادامه داشته است».

شبکه المیادین نیز در وبسایت خود با اعلام خبر سفر هادی به آمریکا، نوشت که «آمریکا برای هادی شرط گذاشته که برای خود معاون جدید تعیین کند و او نیز [پس از مدت‌ها] پذیرفته و بزودی فردی را جایگزین علی محسن الاحمر خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.