رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: معاونت توسعه بازرگانی داخلی ما به اتفاق همکاران وزارت جهاد در حال مهیا کردن شرایط هستند تا مجددا توزیع گوشت گرم در انجام شود اما در حال حاضر ما واردات گوشت نداریم.

در حال حاضر واردات گوشت گرم نداریم

به گزارش قدس آنلاین، اخوان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های معاونت بازرسی نظارت، توزیع کالاهای تنظیم بازاری با رویکرد افراد کم برخوردار و توزیع در محیطی که با تجمع بیشتر در خصوص این افراد است.

وی بیان کرد: در حال حاضر کالاهایی که توزیع می‌کنیم شامل برنج هندی است که باقیمانده برنجی بوده که از طرح ضیافت در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار داشته و توسط معاونت توسعه بازرگانی داخلی سازمان حواله‌های آن صادر شده و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.

اخوان گفت: اخیرا قیمت مرغ نوساناتی داشته که به دلیل ایجاد تعادل در تنظیم بازار حدود ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد در مشهد و ۳۶۴ تن در سطح شهرستان‌ها توزیع شده که قیمت آن در شهر مشهد ۶۷۵۰ تومان و در شهرستان‌ها ۶۸۵۰ تومان است.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایام مهرماه پیش رو است، ما در حال پیش‌بینی در جهت این هستیم که اگر اقدامات نظارتی لازم باشد، با همکاری اتاق اصناف و معاونت توسعه بازرگانی در برگزاری نمایشگاه پاییزه اتفاق بیفتد که همکاران اتاق اصناف و بازرسی مستقر خواهند شد و بحث‌های نظارتی را کنترل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برخی شرکت‌ها ارز دولتی گرفتند و ما باید آن‌ها را رصد می‌کردیم تا متوجه شویم کالاهای خود را در چه شبکه و با چه قیمتی عرضه کرده‌اند. عده‌ای از این موارد با همکاری خوبی که بین دستگاه‌های مختلف بوده، احصا و اطلاعات به ما منعکس شده است. ما فرمت‌های مربوطه را از مدیران این مجموعه‌ها دریافت کردیم، مکاتبات با سازمان حمایت انجام و برخی از این نرخ‌ها اعلام شده که قیمت برنج و دیگر کالاها را اعلام کردند. بخشی نیز مشمول مابه‌التفاوت بوده که باید در فرایند قانونی خود صورت گیرد و سازمان حمایت قیمت را به آن‌ها اعلام کند.

اخوان خاطرنشان کرد: در خصوص ذخیره‌سازی کالاهای اساسی استان جای نگرانی وجود ندارد و استان از ذخیره خوبی برخوردار است. امیدواریم در موعد خاص بر اساس تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار استان توزیع این کالاها آغاز شود.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص گوشت گرم، اظهار کرد: گوشت گرم در گذشته توسط شرکت واردکننده‌ای از استرالیا وارد می‌شد. اخیرا به دلیل اینکه آن قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی بوده و اکنون نیز وظیفه ذاتی سازمان کشاورزی تامین کالاها است، معاونت توسعه بازرگانی داخلی ما به اتفاق همکاران وزارت جهاد در حال مهیا کردن شرایط هستند تا  مجددا توزیع گوشت گرم در صورت وجود شرایط لازم با نرخ‌هایی که اخیرا اعلام شده، انجام شود اما در حال حاضر ما واردات گوشت نداریم.

 وی با بیان اینکه اقدامات ما مسکنی است نه درمانی، عنوان کرد: ما شاخص‌های ارزیابی عملکرد و ظرفیت محدودی داریم که در کنار هم چیده می‌شود. ما دستگاه بازرسی و نظارتی هستم که شاخص ارزیابی ما مشخص است و ما پتانسیل‌هایی داریم که باید رصد شده  و تخلفات نیز اعلام شود. امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۰ پرونده احتکار داشتیم که افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.