عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بررسی ها نشان می دهد که ارز تخصیص یافته بعضا برای واردات اقلام مصرفی غیر ضروری اختصاص یافته است.

ارائه طرح سوال از وزیر بهداشت به هیئت رئیسه مجلس/ «احتکار و افزایش قیمت دارو» محور سوال

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح سوال از سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درباره «احتکار و افزایش قیمت دارو» را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده است.

در این سوال آمده است: با توجه به اینکه اقلام دارویی و نهادهای صنعت دارو در فهرست دریافت کنندگان ارز با نرخ دولتی (4200 تومانی) هستند، علت سوء مدیریت که منجر به احتکار و افزایش فیمت و نایاب شدن داروهای مورد نیاز بیماران شده است، چیست؟

حسینی در این باره توضیح داد:‌  بررسی ها نشان می دهد که ارز تخصیص یافته بعضا برای واردات اقلام مصرفی غیر ضروری اختصاص یافته است. توضیح دهید که برای ساماندهی و مدیریت عرضه دارو و اقلام دارویی چه اقداماتی انجام داده اید؟

منبع: فارس

انتهای پیما/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    این وزیر حقش هست که استیضاح بشه وقتیکه ما مراجعه میکنیم به دانشگاه علوم پزشکی شیراز میگن که ما هر ماه داریم به داروخانه ها ریتالین توزیع میکنیم اما وقتی مراجعه میکنیم به داروخانه میگن که 7-8 ماه هست که از گمرک دارو ترخیص نشده آخه گمرک چه ربطی به داروخانه داره؟ مگه گمرک مستقیما با داروخانه ارتباط داره؟ داروها را دانشگاه علوم پزشکی توزیع میکنه بین داروخانه ها که دانشگاه هم میگه ما دارو توزیع کردیم ؛ گمرک هیچ ارتباط مستقیمی نداره با داروخانه ها ثانیا وقتی تماس تلفنی بین دانشگاه و داروخانه برقرار شد میگن دارو داریم به ما که مراجعه میکنیم یا تلفن میزنیم به صورت ناشناس میگن نداریم بعد همون داروخانه با دستور داشنگاه به ما دارو داد همون داروخانه ای که میگفت 8 ماه هست که دارو به دست ما نرسیده در همون روزی که میگفت دارو نداریم مشخصه که داروها را احتکار کردند داروخانه ها بعید میدونم دانشگاه علوم پزشکی از این موضوع مطلع نباشه از دو حال خارج نیست یا میدونه و زد و بند کردن با داروخانه ها یا نمیدونه و رسیدگی نمیکنه که در هر دو حال مقصره