اعضای شورای شهر تهران و مدیران ارشد شهرداری منطقه ۳ در حالی دستور پیگیری موضوع بریده شدن گوش کودک زباله‌گرد را داده اند که هنوز این کودک شناسایی و پیدا نشده است.

شهرداری تهران: موضوع بریده شدن گوش کودک زباله‌گرد در دست پیگیری است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، موضوع حاشیه نشینی و چالش های کلانشهرهای کشور، بحث تازه ای نیست. بارها و بارها درباره آسیب های حاشیه نشینی، کودکان کار، اعتیاد و... صحبت شده است اما هر سری با انتشار خبری جدید، این موضوعات بار دیگر در راس اخبار رسانه ها قرار می گیرد و تکرار وعده های پیشین.

انتشار فیلمی که حاشیه ساز شد

شب گذشته فیلمی در فضای مجازی در رابطه با بریده شدن گوش یک کودک زباله‌گرد منتشر شد. در این فیلم کودک زباله‌گرد اذعان می‌کند که پیمانکاران شهرداری منطقه ۳، بخشی از گوش او را بریده‌اند.

چنین فیلم هایی البته مانند سیل توی گوشی های همه جاری می شود و بازدیدکننده میلیونی پیدا می کند. پس از انتشار این فیلم، موجی از نظرات، نگرانی ها و انتقادات از سوی شهروندان و مدیران شهری و اعضای شورای شهر مطرح شد.

هنوز کودک کار پیدا نشده است

عدالت امیرزاده معاون امور مناطق و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ تهران نیز با انتشار یک فیلم، درباره این موضوع توضیح داد و گفت: درباره کلیپ ناراحت کننده ای که پخش شد، تاکنون مراجعه‌ای به شهرداری بابت این موضوع نداشته‌ایم و ما هم از طریق شبکه‌های مجازی از این اتفاق باخبر شده‌ایم.

وی ادامه داد: دستور پیگیری ماجرا را صادر کرده‌ایم و باید کودک را شناسایی کنیم و پس از مطلع شدن از جزئیات ماجرا می‌توانیم نسبت به آن اقدام کنیم.

امیرزاده گفت: تلاش کرده‌ایم تا کودک کار را پیدا کنیم اما هنوز موفق نبوده‌ایم و از شهروندان می‌خواهیم اگر از مکان زندگی این کودک خبری دارند به ما اطلاع دهند.

معاون امور مناطق شهرداری منطقه سه افزود: چنانچه اتهام گفته شده اثبات شود به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و پرونده را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم.

وی گفت: اما هنوز این کودک کار شناسایی نشده و تا زمانی که آن را پیدا نکرده‌ایم نمی‌توانیم از جزئیات ماجرا باخبر شویم.

پیگیری کمیته اجتماعی شورا برای ممانعت از آزار کودکان کار

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از انتشار فیلم معاون شهردار منطقه۳ گفت: کمیته اجتماعی شورا در حال تدوین طرحی است که به موجب آن نظارت دقیق بر پیمانکاران اجرا شود و از بهره کشی از کودکان جلوگیری به عمل آید.

تهران در پی ماجرای بریده شدن گوش کودک کار توسط پیمانکار شهرداری تهران و انتشار فیلم این موضوع در فضای مجازی  الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورا در توییتر خود که دقایقی پیش منتشر کرد بیان داشت: در کمیته اجتماعی شورا، در حال تدوین طرحی هستیم که با ارائه راهکارهایی از مسیر نظارت دقیق جلوی پیمانکارانی که از کودکان بهره کشی می کنند گرفته شود.

فخاری با اعلام این خبر افزود: با شهردار منطقه ۳ صحبت کرده ایم و قرار است صحت و سقم خبر را جویا شده و با مسببین احتمالی آن برخورد شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.