شبکه آمریکایی به نقل از تحلیل‌گران گزارش داد نبود نفت ایران در بازارهای جهانی می‌تواند قیمت جهانی نفت و همچنین قیمت بنزین در آمریکا را تا زمستان، ۳۰ درصد افزایش دهد.

تحریم نفت ایران می‌تواند قیمت بنزین در آمریکا را تا ۳۰ درصد افزایش دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه سی ان بی سی در گزارشی درباره بازارهای جهانی انرژی نوشت که آمریکا از سال ۲۰۱۴ نفت بشکه‌ای ۹۵ دلار را تجربه نکرده است اما امسال ممکن است این شرایط تغییر کند. 

«جان کیلداف» متخصص و تحلیلگر انرژی، تحریمهای ایران را مهمترین دلیل برای بالا رفتن قیمت نفت تگزاس(WTI) می‌داند و می‌گوید که این تحریمها می‌تواند تا زمستان ۳۰ درصد قیمتها را افزایش دهد و باعث شود قیمت بنزین به گالنی ۴ دلار در پمپ بنزینهای آمریکا برسد. 

در حال حاضر قیمت هر گالن بنزین در آمریکا حدود ۲.۸۳ دلار است.

شبکه سی ان بی سی در ادامه به نقل از تحلیلگران گزارش داد، بازار جهانی نفت در تنگنا قرار دارد و این تنگنا ممکن است شدیدتر هم شود. در حال حاضر تنگنای بزرگ روندی است که درباره ایران و تحریمهای ایران در حال اتفاق افتادن است.

کیلداف در این زمینه می‌گوید که بشکه‌های نفت ایران چیزی است که ما در حال از دست دادن هستیم و این واقعا آسیب زننده است. این تغییر ایجاد می‌کند و واقعا نگران کننده است.

این تحلیلگر انرژی همچنین تاکید کرد که اگر بازار، نفت ایران را از دست بدهد قیمت نفت خام تگزاس و برنت به قیمتی بین ۸۵ تا ۹۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید.  

براساس این گزارش، کیلداف می‌گوید که همزمانی تحریمهای نفتی ایران با رشد اقتصادی در آمریکا و افزایش تقاضای بنزین باعث می‌شود که وال استریت با سناریوی سختی مواجه شود که طی سالهای اخیر آن را تجربه نکرده است. 

دولت دونالد ترامپ از ماه نوامبر تحریمهای نفتی خود را علیه ایران اجرایی خواهد کرد، تحریمهایی که به دنبال خروج غیرقانونی واشنگتن از توافق هسته‌ای، باز اعمال شده‌اند.

از زمان امضای فرمان اجرای بازگشت دوباره تحریمهای هسته ای علیه ایران در اردیبهشت ماه، قیمت نفت در بازارهای همواره سیر صعودی داشته است. 

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش داد، هر بشکه نفت خام برنت با ۵۶ سنت افزایش ۷۸.۲۰ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۲۱ سنت افزایش ۷۰.۰۱ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در ۲ هفته گذشته به شدت افزایش قمیت داشتند، به طوری که نفت برنت با انتظار برای کاهش عرضه در بازار در سال جاری، بیش از ۱۰ درصد رشد قیمت داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.