رئیس جمهوری پیشین شیلی به عنوان رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل جایگزین «زید رعد الحسین» شد.

«میشل باچلت» کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، میشل باچلت رئیس جمهور اسبق شیلی سکان هدایت کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را از روز دوشنبه برعهده گرفت. وی جانشین زید رعد الحسین شد.

رعد الحسین از سپتامبر 2014 عهده دار این سمت بود. 

براساس گزارش رویترز، فعالان حقوق بشری می‌گویند که باچلت برای مقابله با جرائم جنگی در جهان به صدای بلند و قویتری نیاز دارد.

میشل باچلت از طرف آنتونیو گوترش به این سمت منصوب شده است و ماه گذشته موفق شد از مجمع عمومی سازمان ملل مور تایید قرار بگیرد.

باچلت در دوران دیکتاتوری «آگوستو پینوشه» در شیلی بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود اما بعدها دوبار به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد.

بحران انسانی در میانمار، یمن، سوریه و همچنین ونزوئلا از مسائلی است که باچلت با آن روبرو است. 

هفته گذشته یک کمیته حقیقت یاب مستقل سازمان ملل 6 ژنرال ارتش میانمار را به نسل کشی علیه مسلمانان روهینگیا متهم کرد. همچنین یک پنل دیگر سازمان ملل حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه مردم یمن را مصداق جنایت جنگی خواند.

زید رعد الحسین در ماه ژانویه اعلام کرد که کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل 206 شرکت تجاری را شناسایی کرده است که به صورت غیرقانونی در شهرکهای صهیونیستی در فلسطین اشغالی فعال هستند. با این حال وی از انتشار اسامی این شرکتها خودداری کرد و گفت که تحقیقات آنها هنوز پایان نیافته است.

«کنت راث» مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر میگوید که مساله شهرکسازیها مهمترین مساله‌ای است که باچلت در بدو ورود به کمیسیون حقوق بشر با آن روبرو است.

وی تاکید کرد که باچلت باید اسامی این شرکتها را اعلام کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.