در سومین روز از جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی چهار نمایش به روی صحنه می‌رود و دو نمایشنامه خوانش می‌شود.

معرفی نمایش‌های سومین روز جشنواره تئاتر رضوان

به گزارش قدس آنلاین، چهار نمایش «پلوتون سیاره نیست»، «مرد شده»، «مرداس» و «هتل تایگا» به روی صحنه می‌رود و دو نمایشنامه «کهنگی» و «بلیا» خوانش می‌شود.

«پلوتون سیاره نیست»

نمایش «پلوتون سیاره نیست» به نویسندگی سعیده جانقربانیان و کارگردانی علیرضا طلایی‌پور و سعیده جانقربانیان است. خلاصه این نمایش به این صورت است که پلوتون به دلیل این‌که دورترین سیاره از خورشید است، انجماد و سرمایی دارد که هیچ موجود زنده‌ای بر روی آن زندگی نمی‌کند و تاریک است. به همین دلیل ما می‌گوییم که پلوتون سیاره نیست. پس انسان‌هایی که بدون امید و هدف در زندگی حضور دارند، فقط حضور دارند؛ اما به معنای واقعی زندگی نمی‌کنند و ما آنها را مرده فرض می‌کنیم و می‌گوییم که زنده نیستند. انسان به امید و هدف در زندگی زنده است و زندگی می‌کنند.

«پلوتون سیاره نیست» سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه در ساعت ۱۴ و ۱۶ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه شمایل به روی صحنه می‌رود.

«مردشده»

نمایش «مرد شده» کاری از گروه نمایشی آرسکای به نویسندگی آسو بهاری، کارگردانی میترا بابایی و تهیه‌کنندگی قاسم تقدیسی است.

این نمایش داستان یک شب مبارزه جانانه‌ی مدافعان کوبانی است که در پی بازگشت نامنتظره (شورش) به خانه‌ی پدری آغاز می‌شود؛ خانه‌ای که دیگر خانه نیست، سنگر است، انبار آذوقه و مهمات است و مدتی بعد در می‌یابیم که مدفن نور دیدگان فرمیسک و علیرضا هست...

نمایش «مرد شده» سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه، ساعت ۱۶ و ۱۸ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه اشراق به روی صحنه می‌رود.

  «مرداس»

این نمایش کاری از گروه‌های تئاتر  لال و اختران و به نویسندگی و کارگردانی سید امیر رستگار مقدم است. نمایش «مرداس» سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه، ساعت ۱۸ و ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه بهار به روی صحنه می‌رود.

«هتل تایگا»

نویسندگی نمایش «هتل تایگا» به صورت کار گروهی بوده است و کارگردانی این نمایش را احسان عاقل بر عهده دارد.

این نمایش توسط گروه تئاتر صدای سکوت اجرا می‌شود و خلاصه نمایش به این شرح است که داستان درباره دختر جوانی است که برای مدتی به شهری سفر می‌کند. او مسافر هتلی می‌شود که در آن، مدیر هتل با یکی از مسافرانش در اتاق این دختر درگیر می‌شود. در ادامه مدیر هتل شک می‌کند که شخصی که با او درگیر شده، فردی مهم وصاحب‌منصب باشد. این سوءتفاهم باعث می‌شود تا خود را به دیوانگی بزند تا از تبعات مصیبت‌بار احتمالی فرار کند. دختر که سعی در بیرون کردن مدیر از اتاق خود دارد، با وی در گیر می‌شود و ...

نمایش «هتل تایگا» سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه، ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۱۰۵ دقیقه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به روی صحنه می‌رود.

«کهنگی»

نمایشنامه «کهنگی» به نویسندگی نوید ظریف‌کریمی و کارگردانی سعید عسگری در روز سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه، ساعت ۱۸ در تماشاخانه شمایل خوانش می‌شود.

«بلیا»

نمایشنامه «بلیا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی سیم‌ریز، سه‌شنبه، ۱۳ مردادماه، ساعت ۲۰ در تماشاخانه اشراق خوانش می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.