فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی با هر نوع هنجارشکنی برخورد می‌کند؛ بر همین اساس با بی‌حجابی در خودرو برخورد شده و به مالک خودرو تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار دوباره خودرو توقیف خواهد شد.

برخورد با هرنوع هنجارشکنی وظیفه ناجاست/ خودروی بی‌حجابان توقیف می شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، همایش فصلی فرماندهان و مدیران عالی نیروی انتظامی صبح امروز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این نشست فصلی در جمع خبرنگاران به اهداف این همایش پرداخت و اظهار داشت: بررسی اقدامات صورت‌گرفته در ماه‌های گذشته آمادگی برای اجرای مأموریت‌ها در نیمه دوم سال ازجمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی با تأکید بر این مطلب که نیروی انتظامی به صورت آماده‌باش و شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به مردم کشور است تصریح کرد: امنیت که بالاترین سرمایه برای کشور و مردم است، با لطف الهی، هدایت مقام معظم رهبری، کمک مردم و همت مأموران ناجا در کشور، ساری و جاری است و هر روز امنیت، آرامش و نظم در کشور ارتقا می‌یابد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: در مرزها، شهرها، روستاها و جاده‌ها وضعیت امنیت مناسب برقرار است و فرزندان شما در نیروی انتظامی آماده خدمت‌گذاری هستند؛ مأموران ما با چشمانی باز، عزمی راسخ، تجهیزات به‌روز و آموزش‌های مناسب به مردم خدمت خواهند کرد.  

وی برگزاری این نشست و تبادل‌نظر در خصوص کشفیات را در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم دانست و گفت: روحیه امروز فرماندهان و مأموران ناجا، روحیه‌ای ستودنی و مجاهدانه است آن هم به دلیل اعتمادی است که مردم به ناجا دارند.

سردار اشتری اعلام کرد: در چند نظرسنجی که توسط چند دستگاه معتبر انجام شد نشان داد که اعتماد مردم به ناجا افزایش یافته و پلیس جزو دستگاه‌هایی است که مردم بیشترین اعتماد را به آن دارند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص برخورد با هنجارشکنی اعلام کرد: ناجا بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود با هرنوع هنجارشکنی برخورد می‌کند، مصداق آن در گذشته اعلام شده و یکی از موارد بر اساس قانون بی‌حجابی است.

سردار اشتری اعلام کرد: بر اساس قانون با بی‌حجابی در خودرو برخورد می‌شود و به مالکان خودرو تذکر داده می‌شود و در صورت داشتن تذکر قبلی و بی‌حجابی دوباره، خودرو توقیف خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص عملکرد ناجا در آستانه ماه محرم اعلام کرد: پلیس در کنار هیأت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و اماکن برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله خواهد بود و امنیت و آرامش آنها را تأمین خواهد کرد.

سردار اشتری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر به ناجا ابلاغ شده است یا نه، اظهار داشت: ما یک وظیفه ذاتی داریم و بر اساس قانون و قوانین وضع‌شده با هر نوع ناهنجاری در مورد پوشش برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش گفت: طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش در تمام استان‌ها اجرا می‌شود و اگر مردم افرادی را می‌شناسند یا برایشان مزاحمتی ایجاد شده می‌توانند با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند؛ یا به کلانتری‌ها و مراکز انتظامی مراجعه کنند تا پیگیری صورت گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در خصوص هتک حرمت به مأموران ناجا اعلام کرد: ما هیچ‌گونه بی‌حرمتی و هتک حرمت به مأموران ناجا را برنمی‌تابیم و بر اساس قانون با شدت برخورد می‌کنیم.

وی به حادثه‌ای که در جاده شیراز به وقوع پیوست پرداخت و گفت: اخیراً در جاده شیراز به مأمور ما بی‌احترامی شد که ما سریعاً افراد را شناسایی کرده و به مراجع قانونی تحویل دادیم که امیدواریم بر اساس قانون به شدت با آنها برخورد شود تا درس عبرتی به توهین‌کنندگان شده و یک دلگرمی برای مأموران ما.

سردار اشتری از تماس‌ها و حمایت‌های مردم از نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: اگر یک نفر بی‌عقل نیز حرکتی انجام دهد مردم آگاه بوده و از ناجا حمایت می‌کنند؛ امیدواریم دستگاه قضایی برخورد لازم را صورت دهد تا دیگر شاهد این‌گونه مسائل نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.