جمعی از کشاورزان رشتخواری بحران زده سالهاست به دنبال خشکسالی، کاهش بارندگی وباران و سرما زدگی محصولشان دچار خسارت می شود و نمی توانند وام های خود را پرداخت نمایند و تقاضای استمهال وام ها از بانک های این شهرستان دارند.

کشاورزان رشتخواری خواستار استمهال وام ها شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،جمعی از اعضای نظام صنفی ۵ شهرستان رشتخوار، تربت حیدریه؛ خواف، زاوه و مه ولات که ۴ صد هزار خانوار کشاورز را در بر دارد طی نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی و بانک ها خواستار تمدید وام های کشاورزان و دامداران این شهرستانها شدند.

ناصر نوریان عضو انجمن صنفی امور کشاورزی رشتخوار به خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به خشکسالی ها و کاهش نزولات آسمانی و تگرگ و سرما در حوزه کشاورزی و باغی خواستار استمهال و بخشش جرایم دیر کرد وام های این قشر زحمتکش شد

وی با اشاره به خسارات جبران ناپذیر خشکسالی در شهرستانهای استان خراسان رضوی علی الخصوص شهرستان رشتخوار که کمترین بارندگی در سال زراعی  را داشته اظهار داشت:معیشت کشاورزان و دامداران در این شهرستانها به خطر افتاده و چنانچه دولت به حمایت از این قشر در این برهه از سال بر نخیزد خسارت هایی حاشیه نشینی، مهاجرت و ناامنی را باید بر تن خود بمالد.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران به بانک مرکزی خواستار تمدید وام های کشاورزان شد و گفت : استمهال وام کشاورزان برای مدت سه سال دیگر ادامه یابد.

نوریان همچنین خواستار حمایت دولت از کشاورزان در راستای طرح تجمیع از آبیاری نوین شد و گفت:در پی گرانی شدید لوله کشاورزان توان پرداخت سهم آورده خود را ندارند که همت دولت در حمایت برای اجرایی این طر ح ها را می طلبد

رشتخوار از توابع خراسان رضوی دارای ۴۰ هزار مزرعه کشاورزی و باغی است که سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول تولید می کند و به بازار های مصرف می دهد و بیش از ۸۰ درصد مردم در حوزه کشاورزی و دامداری مشغولند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.