درحالی‌که این روزها اخبار متعددی از کشف انبارهای احتکار کالاهای مختلف منتشر می‌شود اما برای اثرگذاری لازم این اقدامات، باید محصولات مکشوفه را نیز بدون فوت وقت برای تعادل بخشی به عرضه در بازار با نازلترین قیمت توزیع کرد.

کالاهای احتکار شده را با نازلترین قیمت به بازار عرضه کنید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، این روزها اخبار مختلفی درباره کشف انبارهای احتکار کالاهای مختلف که هرکدام نیز میلیاردها تومان موجودی دارند به گوش می‌رسد؛ گویی برای احتکار نوع کالا دیگر زیاد مطرح نیست زیرا با در نظر گرفتن تورم انتظاری که در جامعه وجود دارد، برخی از تامین و توزیع کنندگان کالاها خود را برای افزایش قیمت بیشتر آماده کرده‌اند؛ کشف انبارهای برنج، خودرو، روغن‌موتور، روغن خوراکی، پوشک بچه، شیر خشک، لوازم‌خانگی، تلفن همراه و غیره نیز تایید کننده این ادعا است. 

این کالاها با مواد اولیه ارزان قیمت تولید یا با ارز دولتی به کشور وارد شده اند و صاحبان این انبارها به طمع گران فروشی در آینده، به صورت غیر مجاز این محصولات را ذخیره  یا همان احتکار کردهاند.

موجودی هرکدام از این انبارها می‌توانند نیاز آن منطقه یا شهر را برای هفته‌ها یا ماه‌ها تأمین کند یا در مواردی میزان احتکار کالا در این انبارها به حدی است که می توانند  نیاز  چند روزه  کشور را تأمین کند و بر روی وضعیت عرضه و کمبود کالا در بازار اثر گذارد.

توزیع به‌موقع و بدون فوت وقت و دور از بروکراسی‌ اداری باعث تعادل بخشی بازار می‌شود و به‌جای بسنده کردن به پلمب انبار و دریافت جریمه‌های سنگین باید به‌سرعت آنها را در بازار به قیمت ارزان تر و مصوب دولتی توزیع کرد.

 برای کشف کالاهای احتکاری دستگاههای مختلفی از جمله بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در کنار تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف بسیج شده اند و به طور ضربتی با احتکار کالا مقابله می کنند اما برای اثر بخشی مبارزه با احتکار لازم است که این کالا ها به سرعت در بازار توزیع شود تا از میزان تنش ها بکاهد. 

 کشفبیش از ۱.۵ میلیون بسته پوشک بچه در کرج،  ۴۰۰۰ تن برنج خارجی وارد شده با ارز دولتی در تبریز، همچنین کشف انبار هزاران خودرو ساخت داخل که سر و صدای زیادی نیز به پا کرد یا نمونه های مشابه کم نیست اما برای اثر گذاری لازم در روند عرضه و قیمتها باید در بازار نیز توزیع شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    من پیشنهاد میکنم که تمام اموال احتکار شده که کشف می شوند را بصورت مجانی در میادین شهر عرضه کنند تا هم محتکتران مجازات شوند و هم بجای جریمه اموالشان بین مردم تقسیم شود.این پیشنهاد خیلی خوبیه.