رشت - رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به بازرسی‌های صنفی و غیرصنفی انجام شده در استان، از تشکیل ۱۷۰ پرونده تخلف قاچاق در این استان خبر داد.

تشکیل 170 پرونده تخلف قاچاق در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی صنعت ،معدن و تجارت گیلان ،محمد درویش کردار رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت تعداد بازرسی های پنج ماه سالجاری را سه هزار مورد عنوان و گفت: ۱۷۰ پرونده تخلف قاچاق با ارزش ریالی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۸۲ درصد از بازرسی های انجام شده در بخش صنفی و مابقی در بخش غیر صنفی بوده است.

به گفته درویش کردار، حدود ۷۰ درصد از بازرسی های انجام شده و حدود ۷۵ درصد از تخلفات کشف شده در قالب گشت مشترک با دستگاه های ذیربط بوده است.

وی گفت: براساس آخرین بررسی ها و گزارش از سامانه جامع انبارها ، تعداد پنج هزار و ۵۳۳ رکورد (رکورد تعداد آمار انبارهایی است که کالاهای خود را ثبت و در واقع خود اظهاری کرده اند) ثبت سامانه مذکور شده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تشدید بازرسی ها و نظارت در استان، به آماری از بازرسی ها از اول تا هفتم شهریورماه جاری اشاره و اضافه کرد: طی این مدت ، ۱۰ هزار و ۹۵۳ بازرسی انجام که منجر به تشکیل ۲۸۱ پرونده شده و برای آن ۱۰ میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۰۴ ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

وی این تخلفات را شامل امتناع از عرضه کالا، گرانفروشی و احتکار عنوان کرد.

درویش کردار از مردم خواست در صورت مشاهده اختفا و احتکار کالا، موضوع را با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در میان بگذارند.

۱۰۲ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.