ائتلاف الفتح عراق از زیرمجموعه‌های فراکسیون «البناء» تصریح کرد که امضای 153 نماینده را دارد که 21 امضا مربوط به نمایندگان جداشده از ائتلاف النصر است.

فراکسیون «البناء» عراق: 153 امضای حقیقی داریم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «حسن سالم» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد که فراکسیون «البناء» از نظر تعداد نمایندگان در صدر قرار دارد.

به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، وی افزود که در نخستین نشست پارلمان جدید عراق که دوشنبه (دیروز 3 سپتامبر) برگزار شد، امضای 153 نماینده عضو فراکسیون البناء به رئیس سِنی پارلمان ارائه شد و این نمایندگان از ائتلاف‌های الفتح، القانون، جدا شدگان از ائتلاف النصر و سایر ائتلاف‌های سُنی بودند. 

سالم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف «الاصلاح و الاعمار» مدعی تشکیل فراکسیون اکثریت از ائتلاف‌های سائرون، الوطنیه، النصر و الحکمة است، دارای امضای روسای این ائتلاف‌ها است و امضای تمام نمایندگان خود را ندارد. این اختلافی است که دادگاه فدرال عراق آن را بررسی خواهد کرد. این حق نماینده است که خود را عضو یک فراکسیون جدید بداند و رئیس ائتلاف نمی‌تواند این حق را از او سلب کند و به جای او تصمیم بگیرد.

وی افزود که در ائتلاف الاصلاح و الاعمار، «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر که در انتخابات اخیر 42 کرسی کسب کرده بود، با همین تعداد خود را ثبت کرده است. در حالی که این عدد درست نیست و با جدایی 21 نماینده از النصر، دیگر این شمار نماینده به ائتلاف الاصلاح و الاعمار نپیوسته است. 

 دیروز نیز «هادی العامری» رئیس ائتلاف انتخاباتی الفتح اعلام کرد که امضای بیش از 150 نماینده را به رئیس سِنی پارلمان برای معرفی فراکسیون اکثریت (به نام البناء) تحویل داده است.

العامری تصریح کرد که او امضای تک‌تک نمایندگان را تحویل داده نه فقط امضای رؤسای ائتلاف‌ها را.

العامری افزود که الفتح اصرار بر گفت‌وگو با همه‌ جریان‌های سیاسی را دارد و قصد ندارد کسی را به حاشیه براند.

در مقابل، یکی از اعضای ائتلاف سائرون به وبگاه خبری «المسله» گفته که بعد از تشکیل و معرفی فراکسیون اکثریت (از جانب سائرون و سه ائتلاف دیگر)، احزاب کُردی به آن خواهند پیوست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.