مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به تلاش برای سوق دادن مردم به سمت استفاده از روش‌های الکترونیک کارت شهروندی، گفت: روش دستی شارژ کارت تقریباً در دنیا منسوخ شده است.

شارژ دستی کارت شهروندی در دنیا منسوخ شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد رجائیان تصریح کرد: شبکه من‌کارت شبکه‌ای با ۵ میلیون کارت و ۵ میلیون کاربر است که حجم عظیمی از شهروندان و زائران با آن در ارتباط هستند و به این دلیل تغییرات در آن به راحتی انجام نمی‌شود و باید ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در آن دید و سپس دست به تغییرات زد.

مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: از سال گذشته روند تغییرات در این سامانه آغاز شده است. ابتدا در کنار پرداخت از طریق من‌کارت پرداخت موبایلی را به عنوان یک راه‌حل جایگزین راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر در هرجایی که من‌کارت پذیرش شود پرداخت موبایلی از طریق فناوری NFC نیز انجام می‌شود. بنابراین بستری را فراهم کردیم که جایگزین باشد و به آرامی مردم به سوی پرداخت‌های موبایلی سوق دهیم.

وی با بیان این که «جایگزینی پرداخت موبایلی با من‌کارت یک مسیر طولانی خواهد بود و پیش‌بینی ما این است که این روند حدود ۳ سال به طول خواهد انجامید»، خاطرنشان کرد: این کار هم‌زمان با کشورهای توسعه‌یافته این کار در مشهد شروع شده و آن‌ها نیز به دلایل مختلف هنوز نتوانسته‌اند تمامی کارت‌ها را جمع کرده و تمامی پرداخت‌ها از طریق موبایل انجام شود. بنابراین یک برنامه ما تغییر پرداخت از من‌کارت به ابزارهای موبایلی است که به مرور انجام می‌شود.

رجائیان گفت: در خصوص شبکه شارژ در مورد پرداخت موبایلی خود تلفن همراه ابزار شارژ نیز هست و بنابراین نیازی به جایگاه شارژ نیست و هرکس تلفن همراه دارد می‌تواند مستقیم شارژ را انجام دهد، اما تا هنگامی که کارت وجود دارد نیاز به درگاه‌های شارژی داریم ک مردم برای شارژ کارت‌های خود به آن مراجعه کنند.

وی با اشاره به وجود ۶۳ باجه شارژ من‌کارت در سطح شهر مشهد، اظهار کرد: روش باجه‌ای شارژ کارت تقریباً در دنیا منسوخ شده است ما برای اینکه به مرور مردم را به سمت پرداخت با ابزارهای الکترونیک سوق دهیم، دستگاه‌های شارژ خودکار من‌کارت را در سطح شهر گسترش دادیم، اما در چند ماه گذشته شاهد بودیم که استفاده مردم از این دستگاه‌ها بسیار کم است و نیاز به فرهنگسازی و تبلیغ دارد. همچنین این نیاز وجود دارد که مشوق‌هایی به کسانی که از این طریق کارت‌های خود را شارژ می‌کنند اختصاص دهیم تا مردم به این کار تشویق شوند.

مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: با تصویب شورای شهر، ارائه این مشوق‌ها به زودی آغاز خواهد شد و مردم به این سمت و سو خواهند رفت که این دستگاه‌ها را بپذیرند و پس از آن به این سمت خواهیم پیش خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که ارائه ۵ درصد مشوق برای هر شارژ الکترونیک حدود ۵ میلیارد تومان بار مالی در پی خواهد داشت که باید در لایحه اصلاح بودجه به شورا ارائه شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.