معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۵۵۰ معلم تربیت بدنی کمبود داریم که با حق التدریس و اضافه کار این کمبود را جبران می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دانش آموزان بدون معلم ورزش باشند.

کمبود ۵۵۰ معلم تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین، صفدر سلطانی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بیش از دو هزار و ۳۶۵ معلم تربیت بدنی با احتساب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهرماه جدید در خراسان رضوی خواهیم داشت که این تعداد، پنج هزار و ۱۴۷ نفر دارای گواهینامه و مدرک درجه ۳ تا سطح بین‌المللی ورزشی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اهم منابعی که معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شامل نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و فضاهای ورزشی هستند.

سلطانی با بیان این که ۲۵ درصد از معلمان تربیت بدنی استان دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر می‌باشند افزود: فضاهای ورزشی شامل ۱۵۰ سالن ورزشی، ۴۲ زمین چمن و ۱۵ استخر سرپوشیده علاوه بر فضاهای داخل مدارس در اختیار تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان استان قرار دارند.

وی گفت: با این تعداد فضای ورزشی سرانه ورزشی دانش آموزان استان ۰.۱۳ درصد و با توجه به میانگین کشوری که رقم ۰.۱۷ را نشان می‌دهد؛ نسبت به کشور پایین‌تر است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: المپیاد درون مدرسه‌ای در سال گذشته مشارکت بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز استان را در پی داشت و ۱۳۰ هزار نفر در رقابت‌های ورزشی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ هزار نفر دانش آموز در قالب دو هزار و ۵۰۰ کلاس و در ۸۰۰ محل کانون اوقات فراغت ورزشی شرکت داشتند بیان کرد: در سال تحصیلی جدید حدود ۵۵۰ معلم تربیت بدنی کمبود داریم که با حق‌التدریس و اضافه کار این کمبود را جبران می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دانش آموزان بدون معلم ورزش باشند.

سلطانی اظهار داشت: با همکاری خیرین استان ۲۵ پروژه در سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد که شامل سه استخر، هشت چمن مصنوعی و ۱۴ سالن ورزشی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال است.

وی آشتی فضای مدرسه با فعالیت‌های ورزشی را از دیگر مسائل و سیاست‌گذاری‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: تهیه کتاب کار تربیت بدنی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان ورزش از مهمترین اولویت‌ها و محورهای برنامه ریزی در این معاونت است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی با تصریح این که امسال۳۹۲ از دانش آموز استان به مسابقات کشوری اعزام شدند عنوان کرد: از این تعداد ۳۵۷ نفر آنان مدال کسب کردند شامل ۱۳۲ مدال طلا، ۹۸ نقره و ۱۲۷ برنز کسب کرده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.