رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: حوزه حمل و نقل مشکلات بسیار زیادی دارد و ما دردهای آن را فریاد زدیم اما کسی به آنها گوش نکرد.

گوش شنوایی برای دردهای فعالان حمل و نقل خراسان‌رضوی وجود ندارد
به گزارش قدس انلاین ، مجتبی بهاروند  اظهار داشت: حوزه حمل و نقل سال‌ها است که دچار مشکلات زیادی است و ما همه جا هم فریاد زده‌ایم و گفته‌ایم اما کسی به آنها توجه نمی‌کند. 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی بارها تکرار کرده که قوانین حوزه حمل و نقل و ترانزیت همگی بازدارنده هستند، خاطرنشان کرد: آن نظارت مطلوبی که مربوط به وضعیت اقتصادی ما است وجود ندارد در واقع باید به سمت اقتصاد آزاد حرکت کنیم که عرضه و تقاضا قیمت یک خدمت و یا کالات را مشخص کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله ما در حوزه حمل و نقل ناوگان فرسوده است و این مدل‌های کنونی که برای بهبود وضعیت در نظر گرفته شده پاسخ‌دهی ندارد؛ ما الگوهای زیادی مانند الگوی کشور ترکیه را پیشنهاد داده‌ایم اما گوش شنوایی در این حوزه وجود نداشته است.

بهاروند ادامه داد: هم اکنون مونتاژ کامیون در داخل کشور به دست افرادی است که نمی‌گذارند اقدامات مناسب برای بهبود وضعیت ناوگان انجام شود؛ هم اکنون قیمت کامیون در بازار ما 4 برابر کشورهای همجوار بوده و نرخ تسهیلاتی هم که برای آنها پرداخت می‌شود بالای 30 درصد بوده و با وجود وثایق سنگین که درخواست می‌شود عملا دریافت این تسهیلات برای نوسازی ناوگان غیرممکن است. 

وی بیان کرد: در کشور ما برای بحث سوخت این همه حساسیت به خرج داده می‌شود و در مرزها اقداماتی برای پیشگیری از قاچاق انجام می‌شود  اما این را در نظر نمی‌گیریم که کامیون‌های فرسوده‌ای که در جاده‌ها تردد می‌کنند 3 برابر استاندارد سوخت مصرف می‌کنند که مشکلات بعدی مانند آلودگی‌های زیست محیطی را به همراه دارد. 

بهاروند خاطرنشان کرد: طبیعی است که وقتی فردی مبلغ بالایی در حوزه حمل و نقل سرمایه‌گذاری می‌کند توقع سود بالاتری دارد و اگر بتوان با نوسازی ناوگان و کاهش قیمت کامیون این سرمایه‌گذاری را کاهش داد توقع سود بالا را نداشته و مشکلات بعد از آن نیز کمتر می‌شود و علاوه بر این بخش حمل و نقل می‌تواند رقابت پذیری خود را حفظ کند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.