وزیر کشاورزی فرانسه می‌گوید اگر نزاع و درگیری بین صیادان فرانسوی و انگلیسی ادامه یابد، نیروی دریایی این کشور دخالت کرده و دست به عمل خواهد زد.

تهدید پاریس به استفاده از ناوهای جنگی برای حل منازعه بین صیادان فرانسوی و انگلیسی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، فرانسه می‌گوید اگر نزاع و درگیری بین ماهیگیران فرانسوی و انگلیسی بر سر صید گوش‌ماهی ادامه یابد، نیروی دریایی فرانسه در ماجرا دخالت خواهد کرد.

استفان تراور، وزیر کشاورزی فرانسه می‌گوید نیروی دریایی فرانسه آماده دخالت در صورت ادامه نزاع و درگیری بین ماهیگیران فرانسوی و انگلیسی بر سر دسترسی به عرصه‌های غنی از گوش‌ماهی در آب‌های آزاد است.

وزیر کشاورزی فرانسه می‌گوید که با همتای انگلیسی‌اش صحبت کرده است و قرار است مذاکراتی بین دو طرف فردا چهارشنبه برگزار شود، این در شرایطی است که طی هفته گذشته کشتی‌های فرانسوی‌ها، کشتی‌های رقبای انگلیسی خود را در خلیج سِین (در شمال فرانسه) تعقیب و آن‌ها را به بیرون از آن منطقه فراری دادند.

به نوشته رویترز، ماهیگیران انگلیسی، فرانسوی‌ها را به ضربه زدن به کشتی‌هایشان و شلیک پرتابه‌هایی متهم کردند. ماهیگیران خشمگین فرانسوی از این ناراحت هستند که رقبای انگلیسی‌شان می‌توانند در تمامی طول سال به شکار گوش‌ماهی از بستر دریا مشغول باشند، در حالی که آن‌ها از انجام این صید در ماه‌های تابستان منع شده‌اند.

استفاه تراور، وزر کشاورزی فرانسه در گفتگویی تلویزیونی گفت: «ما نمی‌توانیم به این شیوه ادامه دهیم، ما نمی‌توانیم به ضد و خوردهایی اینچنین ادامه دهیم. نیروی دریایی فرانسه آماده است که اگر درگیری‌های بیشتری رخ دهد، دست به اقدام و انجام بازرسی بزند.»

گوش‌ماهی از معدود جانداران دریایی است که صید آن نه تابع قوانین اتحادیه اروپا بلکه تابع قوانین ملی است. طبق قوانین و مقررات فرانسه، از 15 ماه مِی تا یکم اکتبر، صید گوش‌ماهی ممنوع است، اما انگلیس به کشتی‌های ماهیگیری خود اجازه صید گوش‌ماهی در تمامی طول سال را می‌دهد. 

انگلیسی‌ها بر این اساس می‌توانند تا نزدیکی محدود 12 مایلی سواحل فرانسه نزدیک شده و از بستر خلیج سِین در شمال این کشور که سرشار از گوش‌ماهی است، استفاده کرده و دست به صید این جاندار دریایی بزنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.