منابع خبری از محاکمه شیخ سلمان العوده مفتی و مبلغ مشهور سعودی که به سبب انتقاد از سیاست‌های بن سلمان مورد خشم وی قرار گرفته است، خبر دادند.

آغاز محاکمه شیخ سلمان العوده؛ درخواست دادستان برای اعدام مبلغ سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رسانه‌های وابسته به مخالفان آل سعود در فضای مجازی از محاکمه شیخ سلمان العوده خبر دادند. بر اساس این گزارش، دادگاه کیفری سعودی محاکمه شیخ سلمان العوده را آغاز کرده و ۳۷ اتهام در  ارتباط با تروریسم به وی نسبت داده است.

دادستان کل سعودی در جریان جلسه محاکمه شیخ سلمان العوده، خواستار اعدام وی شده است.

 منابع حقوقی سعودی اخیرا از بازداشت حمزه  العمری رئیس سازمان فور شباب، شیخ سلمان العوده، شیخ عوض القرنی و ۱۵ فرد متهم به عضویت در اخوان المسلمین و یا طرفداری از آن خبر داده‌ بودند. خانواده شیخ العوده گفته‌اند وی به مکان نامعلومی منتقل شده و شیخ عوض القرنی هم به زندان شعار در شهر ابها در جنوب عربستان منتقل شده است.

یک فعال سعودی در توئیتی نوشته بود: پسر سلمان به دنبال خالی کردن صحنه از تمام صداهای تاثیرگذار است تا زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به صورت رسمی و علنی فراهم کند.

بعد از انتصاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها نفر از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.