۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 618056

تلویزیون رسمی عراق گزارش داد که جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس پارلمان و تعیین فراکسیون اکثریت به ۱۵ ماه جاری (شنبه ۲۴ شهریور) موکول شده است.

جلسه پارلمان عراق به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رئیس سِنّی پارلمان عراق، نشستی را که از روز گذشته آغاز شده بود امروز ازسرگرفت. وی اعلام کرد این نشست به  بحث و بررسی و رایزنی به سبب آنکه به حد نصاب نرسیده است، اختصاص دارد.

وی افزود نشست ادامه دارد و نمی‌توانم نمایندگان را به زور وارد سالن جلسه کنم تا حد نصاب محقق شود.

خبرنگار السومریه در این باره گزارش داد  تعداد نمایندگان در جلسه به 120 نفر رسیده است.

حسن المسعودی از نمایندگان جریان حکمت به ریاست عمار حکیم گفته است برگزاری نشست امروز پارلمان، فایده‌ای ندارد، چرا که تاکنون توافقی درباره نامزد ریاست پارلمان به دست نیامده است.

اولین نشست پارلمان جدید عراق روز دوشنبه دوازدهم شهریور با سخنان فواد معصوم رئیس جمهوری، حیدرالعبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رئیس پارلمان سابق آغاز شد.

اختلافات درباره اینکه کدام یک از ائتلاف‌های الفتح- دولت قانون و سائرون- النصر فراکسیون اکثریت پارلمان هستند، سبب شد تا محمد علی زینی رئیس سِنّی پارلمان در نامه‌ای به رئیس دادگاه فدرال درباره اینکه کدام ائتلاف فراکسیون اکثریت  است، کسب تکلیف کند.

توافق گروههای سیاسی برای تعویق جلسه پارلمان 

تلویزیون رسمی عراق در خبری گزارش داد که  مجلس نمایندگان برگزاری جلسه خود را به 15 ماه جاری موکول کرده است. 

یکی از اعضای فراکسیون العطاء از توافق گروههای سیاسی با رئیس موقت و سنی پارلمان در مورد تاخیر در برگزاری جلسه پارلمان تا پانزدهم ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش تسنیم ، حیدر الفوادی از اعضای فراکسیون العطاء اظهار داشت: گروههای سیاسی در نشست امروز خود در پارلمان و با حضور ریس سنی آن در مورد  تاخیر برگزاری جلسه نمایندگان تا پانزده ماه جاری میلادی به توافق رسیدند.

وی دلیل به تاخیر افتادن جلسه پارلمان را دادن فرصت به شرکای سیاسی برای انتخاب رئیس پارلمان و نمایندگان آن و نیز رسیدن به بزرگترین فراکسیون پارلمانی و مامور کردن آن به تشکیل دولت ذکر کرد.

عضو دولت قانون:  نبود حد نصاب نمایندگان مانع از انتخاب رئیس پارلمان شد

علی مونس الغانمی از اعضای ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه پارلمان قادر به انتخاب رئیس نیست دلیل  آن را کامل نشدن حد نصاب نمایندگان ذکر کرد.
 
به گزارش تسنیم ، الغانمی با اشاره به کامل نشدن حدنصاب نمایندگان اعلام کرد مجلس  قادر به انتخاب رئیس نیست و کسانی که مدعی اکثریت هستند باید حد نصاب را تکمیل کرده و رئیس مجلس و نمایندگان آن را انتخاب و دولت تشکیل دهند.

به  گفته او تعداد حاضران در جلسه امروز از اکثریت (نصف به اضافه یک ) فراتر نرفت.

ابومازن نامزد ریاست پارلمان شد

از سوی دیگر احمد عبدخلف الجبوری ملقب به ابومازن امروز سه شنبه خود را نامزد ریاست پارلمان عراق کرد.

الجبوری در حال حاضر استاندار صلاح الدین عراق است.

وی در نامه درخواست نامزدی خود برای ریاست پارلمان گفته است برای اصلاح نهاد قانونگذاری و فعال  کردن نقش آن و اصلاح روند سیاسی تلاش خواهد کرد.

پیش از این 6 نفر برای ریاست مجلس نامزد شده بودند . رشید العزاوی،اسامه النجیفی، طلال الزوبعی، محمد تمیم، احمد الجبوری و محمد الحلبوسی 6 نامزد  تصدی ریاست پارلمان عراق هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.