استاندار خراسان رضوی گفت: شهرداران باید در شهرهای محل خدمت خود سکونت داشته باشند و مدیر و شهردار پروازی قابل قبول نیست .

مدیر و شهردار پروازی را قبول نمی کنیم

به گزارش قدس انلاین ، علیرضا رشیدیان ظهر سه شنبه در جلسه شورای سازمان همیاری شهردای های خراسان رضوی اظهارکرد: مدیریت شهری موضوع مهمی بوده که باید به درستی انجام شود و در این میان شهرداران باید در شهرهای محل خدمت سکونت داشته و  مدیر پروازی و شهردار پروازی قابل قبول نیست. 

وی افزود: انتقاد سازنده هیچگاه تقابل محسوب نمی شود بلکه راهکاری برای بهبود مدیریت شهری است و در این راستا باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده شده و ایده های نوین مرود توجه قرار گیرند. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان موقعیت منحصر به فردی در درحوزه های گردشگری  دارد که  تردد سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر نشانگر این مهم است. باید تمامی شهرستان های استان از مزیت حضور زائران و گردشگران استفاده کنند و شهرداران باید زمینه رونق گردشگری را با ساماندهی شهرها و معرفی جاذبه های گردشگری به مسافران فراهم کنند. 

رشیدیان با اشاره به لزوم کسب درآمد توسط شهرداری ها خاطرنشان کرد: توسعه  شهر و خدمات عمران شهری می طلبد تا حرکت این مجموعه ها به سمت  درآمد پایدار پیش برود.دولت حمایت از شهرداری ها را وظیفه ی خود می داند و در طول استقرار دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات موثری در راستای بهبود عملکرد شهرداری ها صورت گرفته و باید بر روی کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در همه امور شهرداری ها توجه جدی صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: شهرداران در شهرهای استان باید به موضوعات مهمی از جمله رعایت اصول معماری اسلامی و ایرانی، توجه به ساماندهی مبلمان شهری و رعایت اصول زیست محیطی توجه ویژه ای داشته داشته و با فرمانداراندر راستای توسعه شهرها همکاری و هم افزایی داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان در تعطیل کردن اقتصاد کشور و ایجاد نارضایتی گفت: با وجود همه توطئه های دشمنان شاهد عملکرد مثبتی در حوزه اقتصاد استان بوده ایم و شاهد این مدعا افزایش درآمدها در خراسان رضوی است. 

رشیدیان با اشاره به مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای خراسان رضوی گفت: از مجموع هزار و ۷۵۴ مورد مصوبه پیشنهادی، هزار و ۶۰۹ مورد مصوب و تنها یک مورد به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

وی در ادامه به مناسب سازی فضای شهری برای معلولان نیز اشاره و تصریح کرد:هنوز محیط های شهری ما برای تردد کم توانان جسمی و حرکتی مشکلات زیادی دارد و با این وجود اقدامات خوبی نیز در این حوزه به انجام رسیده است.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.