نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت رئیس‌جمهور ایران می‌تواند در نشستی که همزمان با مجمع عمومی سازمان ملل به ریاست ترامپ برگزار می‌شود حضور داشته باشد.

نیکی هیلی: "روحانی" می‌تواند در نشست شورای امنیت به ریاست "ترامپ" شرکت کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت رئیس‌جمهور ایران می‌تواند در نشستی که قرار است اواخر سپتامبر به ریاست ترامپ در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود، حضور داشته باشد و در آن سخنرانی کند.

وی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به یک خبرنگار که از او درباره امکان حضور رئیس‌جمهور ایران در این نشست سوال پرسید، تصریح کرد: «رئیس‌جمهور روحانی می‌تواند در این نشست حضور داشته باشد و سخنرانی کند. این مسئله بستگی به ایشان دارد و من آن را به قواعد موجود واگذار می‌کنم. او این حق را دارد که صحبت کند.»

نیکی هیلی همچنین مدعی شد این نشست که در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد، ارتباطی با تلاش برای براندازی نظام ایران ندارد.

نماینده آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار دیگر با این ادعا که نگرانی‌های زیادی در گذشته و حال درباره ایران وجود داشته است، گفت: «موضوع این نشست تنها محدود به برجام نخواهد بود. رئیس‌جمهور ترامپ این نشست را برگزار می‌کند تا نقض قوانین بین‌المللی توسط ایران و بی‌ثباتی‌هایی که این کشور در سراسر منطقه ایجاد می‌کند را مورد بررسی قرار دهد!»

وی در ادامه مدعی شد: فکر می‌کنم نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره ایران وجود دارد. برخی از این نگرانی‌ها جدید و برخی قدیمی هستند. اگر به گستره حمایت ایران از تروریسم نگاه کنید و اگر به آزمایش‌های موشکی ایران نگاه کنید و اگر به استمرار فروش تسلیحات ایران نگاه کنید که مصداق آن دادن سلاح به حوثی‌های (انصارالله) یمن است متوجه می‌شوید که همه این اقدامات ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای منطقه هستند. 

گفتنی است رویترز شب گذشته (اینجا) به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) همزمان با نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، ریاست نشستی را در شورای امنیت با موضوع ایران برعهده خواهد گرفت. به گفته این منابع، نماینده ایران در سازمان ملل نیز می‌تواند درخواست خود را برای سخنرانی در این نشست مطرح کند.

احتمال می‌رود سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل یک روز قبل از این نشست (۲۵ سپتامبر) باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.