معاون رئیس سازمان صداوسیما، گفت: وقتی ما برای سیما آنونس تهیه می‌کنیم و تلویزیون تیزر رادیویی می‌رود نشان از یک مشارکتی برای رسیدن به جذب حداکثری دارد؛ چرا که سیما و صدا در کنار هم می‌کوشند تا مخاطب، رسانه‌ملی را فراموش نکند.

شاه‌آبادی: سیما و صدا در کنار هم می‌کوشند تا مخاطب، رسانه‌ملی را فراموش نکند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، شبکه‌های رادیویی را امروز در تلویزیون هم می‌توان گوش کرد و تکنولوژی این سهولت را برای پیگیری علاقه‌مندان رادیو در تلویزیون ایجاد کرده تا بتوانند برنامه‌های موردنظرشان را با کیفیت بهتری از دریچه دیجیتال رسانه‌ملی دنبال کنند. از طرفی اتفاق خوبی که این روزها در کنار تبلیغات ضعیف و رپرتاژهای پرحجم اذیت‌کننده، تبلیغاتی از برنامه «صبح جمعه با شما» و برخی از برنامه‌های رادیو روی آنتن تلویزیون می‌روند و مردم در جریان تولیدات رادیو قرار می‌گیرد. کاری که پیش از این رادیو در قالب آنونس برنامه‌های مورد علاقه و مخاطب‌پسند تلویزیونی را از دریچه صدای جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کرد.

حمید شاه‌آبادی معاون رئیس سازمان صداوسیما درباره ادامه این مشارکت‌ها و هدفمندکردن تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به خبرنگار فرهنگی تسنیم، گفت: برنامه‌ها باید شنیده شود و دریابیم که چقدر مخاطب درگیر برنامه‌های رادیویی است. چقدر تولیدات شبکه‌های رادیویی مورد پسند مخاطبین است. این‌ها ابهامات و سوالاتی است که در جذب مخاطب و گرایش شنونده به سمت برنامه‌های رادیویی خودش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: رادیو یکسری برنامه‌های شاخص داشته و دارد که در ذهن و خاطرات مردم باقی مانده است؛ "از صبح جمعه با شما تا قصه ظهر جمعه" و خیلی از برنامه‌هایی از این دست... این‌ها فرآوری می‌شوند؛ یعنی در واقع "قصه ظهر جمعه" بازپخش و تکرار نیست بلکه فرآوری باعث می‌شود تا با آن قالبی که برای مردم نوستالژی دارد ساخته و پرداخته می‌شوند اما به دور از کلیشه‌ها و پس از فرآوری، یک اتفاق نو و متناسب با احوالات روز مخاطب روی آنتن می‌روند.

معاون صدا، تأکید کرد: ما همواره توجه‌مان به نیاز مخاطب بوده است. اینکه مخاطب‌مان به چه چیزی نیاز دارد و برنامه‌هایی که مطرح می‌شود کمکی به تلویزیون و به طورکل دستاوردهای ارزشمندی برای صدا و سیما داشته باشد. حالا در این راستا ما از سیما کمک می‌گیریم و متعاقباً به سیما کمک هم خواهیم داد. اینکه اپلیکیشن ایرانسل کمک می‌کند و برخی از برنامه‌های ما را تبلیغ می‌کند نشان می‌دهد که تعامل و ارتباط ما با سیما نزدیک‌تر شده است.

شاه‌آبادی در خاتمه افزود: بیشتر برنامه‌هایی که در استودیوی شبکه‌های رادیویی ما پخش می‌شود به لحظه قابل پخش از دیجیتال تلویزیون و فضای مجازی است. این فضا را حتی در استودیوهای پخش و ضبط خودمان ایجاد کردیم تا فرصت استفاده ارتباطی برقرار شود. این‌ها همه تلاش برای ایجاد مخاطب حداکثری است. اگر ما امروز یک مخاطب 9/35 درصدی داریم که تقریباً از میانگین جهانی بالاتر است به این دلیل است که همواره سعی کرده‌ایم از هر ظرفیتی برای جذب مخاطب حداکثری استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.