با موافقت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشهد به عنوان شهر معین گوهرسنگ ها در کشور انتخاب شد.

انتخاب مشهد به عنوان شهر معین گوهرسنگها در کشور

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:انتخاب مشهد به عنوان شهر معین گوهرسنگها در کشور یکی از راهکارهای برون رفت از فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها، حمایت از تولید محصولات داخلی و صادرات آنهاست.

ابوالفصل مکرمی فر افزود: گوهر سنگها به دلیل نیاز به طراحی، تراش و تبدیل آنها به محصول قابل فروش در بازار، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بسیار مناسب اقتصادی امکان ایجاد اشتغال پایدار را در سطح وسیعی فراهم می کنند.

وی گفت: تجاری سازی قانونمند این کالا برای واردات و صادرات در رونق بازار داخلی و ارزآوری بسیار حائز اهمیت است.

مکرمی فر افزود: از آن جایی که مشهد توسط شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ شناخته شده است باید مقررات واردات و صادرات آن در مشهد به عنوان شهر معین توسط بخشهای مرتبط اعم از بانک مرکزی، گمرک و اداره استاندارد، طراحی و اجرا شود.

وی اظهار داشت: شهر معین گوهرسنگها یکی از زیرساختهای ضروری برای توسعه بازار داخلی و خارجی گوهرسنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و به عنوان یکی از الزامات اقتصاد بدون اتکا به نفت است. مرداد ماه ۱۳۹۵ بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی انتخاب شد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.