تاکنون ۷ میلیون و ۸۷۷ هزار و۹۴۳ دانش آموز در دوره ابتدایی مدارس سراسر کشور نام نویسی کرده اند.

ثبت نام بیش از ۷ میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی در سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سبزوار گفت: با شناساییثبت نام بیش از ۷ میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی در سراسر کشور کودکان واجب تعلیم بازمانده از تحصیل با هماهنگی سایر سازمانها زمینه جذب و تحصیل آنها در آموزش و پرورش فراهم می شود.

رضوان حکیم زاده افزود: برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و ۴۸۴ هزار دانش آموز پایه اول ثبت نام شده اند. برخی دانش آموزان پایه اول در نوبت سنجش و مراحل غربالگری اولیه هستند که این فرایند تا ابتدای مهر به پایان می رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اول مهر ماه هیچ کلاس دوره ابتدایی بدون معلم نیست گرچه بر اساس سند تحول بنیادین به اندازه کافی معلم متخصص در این مقطع وجود ندارد. وی به کمبود ۵۰ هزار معلم در مدارس مقطع ابتدایی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و روشهای متعدد جذب معلم این مشکل برطرف شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت دوره ابتدایی باید سهمیه های استخدامی بیشتری برای دوره ابتدایی گرفته شود تا همکارانی که از متوسطه وارد دوره ابتدایی شده و رشته تخصصی آنها نیست دوباره به دوره متوسطه باز گردند.

وی افزود: هم اینک ۷۸ درصد کودکان در برخی استانهای محروم تحت پوشش آموزشهای پیش دبستانی قرار دارند، میزان پوشش پیش دبستانی در سیستان و بلوچستنان ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر و به ۸۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش برای نحوه اداره پیش دبستانی و حمایت دولت در مناطق محروم و استانهای دو زبانه سال تحصیلی جدید پوشش پیش دبستانی افزایش می یابد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.