همدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: سالانه ۵۴۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در سطح شهرستان همدان تولید می‌شود.

تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه اراضی زیرکشت شهرستان در بخش زراعی و باغی ۹۰ هزار هکتار است، اظهار کرد: ۹ هزار هکتار کشت‌های دائمی در باغات است که میزان تولید این بخش سالانه ۷۸ هزار تن است.

وی افزود: سالانه در بخش دامی و شیلات نیز ۶۲ هزار تن تولید داریم و تولیدات بخش زراعی نیز بیش از ۴۰۰ هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه ۲۴ درصد اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی است، بیان کرد: ۳۶ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان آبی است.

وی با اشاره به مبازره با آفات خصوصا سن غلات گفت: دراین زمینه ۱۵ شبکه مراقبت بخش دولتی و خصوصی برای مبارزه با آفات فعال هستند که در ۱۶ هزار هکتار ازاراضی مبارزه با آفات سن غلات به هنگام و به موقع انجام شد.

فضلی از توزیع ۵۴ هزارعدد فرمون مبارزه با آفات باغات خصوصا کرم خراط در باغات گردو خبر داد و تاکید کرد: در این روش به صورت قابل توجهی کرم خراط در باغات کنترل شد.

وی اضافه کرد: با اجرای روش های جدید و بیولوژیک مبارزه با آفات ۲۱ هزار تن سم کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف شد و در نتیجه میزان کنترل آفات نیز عملکرد بهتری داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۷ طرح شاخص در سطح شهرستان افتتاح شد، بیان کرد: درهفته دولت ۷ طرح شامل دامپروری، آبیاری تحت فشار، گلخانه و... با اعتباری بالغ بر ۴ میلیلرد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و چند طرح گلخانه ای کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح گلخانه‌های شهرستان ۳۱۲ هزار متر مربع است، گفت: با افتتاح طرح‌های در دست اقدام تا پایان امسال سطح گلخانه‌های استان به ۴۳۰ هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

فضلی بر ضرورت حفظ منابع آب و تغییر الگوی کشت تاکید کرد و گفت: آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت از محصولات پر آب بر به سمت کم آب بر و کشت نشائی از جمله اقدامات مهم در زمینه کاهش مصرف آب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.