نائب رئیس یکی از بزرگترین بانک‌های جهان نسبت به پیامدهای جنگ تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد.

بانک آمریکایی بلک راک: جنگ تجاری آمریکا و چین بزرگترین خطر برای اقتصاد جهان است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نائب رئیس یکی از بزرگترین بانک‌های جهان نسبت به پیامدهای جنگ تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد و آن را بزرگترین خطر برای اقتصاد جهان دانست.

فیلیپ هیلدبرند، نائب رئیس بانک آمریکایی «بلک راک» معتقد است علی‌رغم موضع بانک مرکزی آمریکا [فدرال رزرو] برای تقویت وجوهات خزانه، سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید بزرگی برای رشد اقتصاد جهان است.

هیلدبرند در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: سیاست‌هایی که دولت آمریکا در حوزه تجارت اتخاذ کرده است، به بزرگترین خطر برای اقتصاد جهان تبدیل می شود.

بانک مرکزی آمریکا در سال 2015 سیاست‌های سختگیرانه‌ای را اتخاذ کرد ولی در سال جاری میلادی تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفت. این اقدام موجب افزایش ارزش دلار شد ولی آثار ویران کننده ای بر برخی از بازارهای نوظهور در سایر کشورها از جمله آرژانیتن و ترکیه داشت. با این حال، استراتژی پولی فعلی فدرال رزرو آمریکا به تاثیر از جنگ تجاری که ترامپ با چین راه انداخته است، آسیب می بیند.

کشمکش میان ترامپ و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از ابتدای تابستان به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. علی‌رغم پیامدهای اقتصادی منفی ناشی از تنش‌های اقتصادی میان چین و آمریکا ترامپ تهدید کرد که تعرفه های اضافی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین  اعمال خواهد کرد.

نائب رئیس بانک بلک راک بر این باور است که سیاست های اقتصادی ترامپ نتیجه عکس دارد. در حالی که او قصد آسیب زدن به اقتصاد دیگر کشورها را دارد ولی خود نیز با بحران تجاری مواجه خواهد شد.

همچنین سیاست های ترامپ در حوزه نفت و انرژی نیز منفعتی برای آمریکا نداشته است. ترامپ با اقدامات اشتباه در صدد کاهش بهای جهانی نفت و افزایش حجم تولید در جهان بوده است. با این حال، اعلام تحریم های نفتی ایران، بهای جهانی طلای سیاه را در مسیر افزایش قرار داده است. از سوی دیگر، چین بدون توجه به اقدامات تنبیهی آمریکا، نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند. چین در سال 2017 به بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان تبدیل شد و از آمریکا پیشی گرفت.

در نهایت، سیاست های تجاری ترامپ در قبال اتحادیه اروپا و اعمال تعرفه 25 درصدی بر کالاهای وارداتی از اروپا  و اقدامات تلافی جویانه متقابل یکی دیگر از آسیب هایی است که ترامپ به پیکره اقتصاد آمریکا وارد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.