وحید امیری با ۷۵۰ هزار یورو و مجید حسینی با ۵۰۰ هزار یورو جزو بازیکنان گران قیمت تیم ترابزون اسپور ترکیه به حساب می آیند.

امیری و حسینی ثانیه ای گران می‌شوند!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سیاست های دولت اردوغان باعث سقوط هرچه بیشتر ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا شده است. این اتفاق علاوه بر نگرانی در سطوح مختلف جامعه ترکیه، دلهره های زیادی را هم در بین فوتبال دوستان ایجاد کرده است. هم اکنون هر یک لیر برابر با ۰.۱۴ دلار، ۰.۱۲ یورو و ۰.۱۱ پوند است. این سقوط تاریخی ارزش پول ملی ترکیه باعث شده تا باشگاه های فوتبال در این کشور هزینه های زیادی را برای پرداخت حقوق بازیکنان بپردازند.

یکی از باشگاه هایی که در این فصل سعی داشته تا قوانین فیرپلی اروپا را رعایت کند و حقوق نجومی به بازیکنانش پرداخت نکند، باشگاه ترابزون اسپور است. همان تیمی که این فصل ۲ ستاره فوتبال ایران را از سرخابی ها خریده و قصد دارد با ملی پوشان ایرانی به رقابت با بزرگان فوتبال ترکیه بپردازد.

اتفاقا همین دو خرید ایرانی جزو خریدهای گران قیمت تیم آبی و زرشکی پوش فوتبال ترکیه محسوب می شوند. ترابزونی ها به مجید حسینی ۵۰۰ هزار یورو حقوق می دهند و قراردادشان با وحید امیری نیز به ارزش ۷۵۰ هزار یورو است. 

امروز سایت فاناتیک اقدام به انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان تیم های ترکیه ای کرد و بر این اساس، وحید امیری دوازدهمین بازیکن گران قیمت تیم ترابزون اسپور محسوب می شود. او بالاتر از ستاره هایی چون احمد چورکچی، مصطفی آکباش، کالب اکوبان، زارگو توره و... قرار دارد و به نسبت سن و سال بالایش، مبلغ قابل توجهی را از ترک ها می گیرد. باتوجه به قیمت یورو تا ساعت ۱۶:۱۱ به وقت ایران، قرارداد وحید امیری بیش از ۱۲ میلیارد تومان است!

امیری پس از جام جهانی با پیشنهاد تمدید از سوی باشگاه پرسپولیس مواجه شد اما وی مصرانه قصد حضور در فوتبال اروپا را داشت و شاید باتوجه به این رقم قرارداد، عدم تمدید با پرسپولیس و حضور در فوتبال ترکیه طبیعی به نظر برسد چرا که حتی باشگاه پرسپولیس هم توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشت.

مجید حسینی پانزدهمین بازیکن گران قیمت ترابزون است. قرارداد حسینی با تیم ترکیه ای ۵۰۰ هزار یورو است و بدون شک نمایش های فوق العاده این بازیکن در جام جهانی، در این افزایش نجومی ارزشش تاثیرگذار بوده است. حسینی در بازی های اخیر ترابزون فیکس بوده و به نظر می رسد سرمربی تیم به عنوان بازیکن اصلی روی حسینی حساب باز کرده است.

مجید حسینی فصل گذشته  عملکرد خوبی در تیم استقلال داشت اما باتوجه به بند آزادسازی موجود در قراردادش، توانست از آبی ها جدا شود اما استقلالی ها مبلغ قابل توجهی را از ترابزون به عنوان هزینه فسخ دریافت کردند.

گران ترین بازیکن تیم ترابزون اسپور بوراک ییلماز، مهاجم ترکیه ای و باتجربه است. او ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار یورو قرارداد بسته و امید «طوفان دریای سیاه» در سوپر لیگ ترکیه است.

مهاجم سابق تیم میلان یعنی ژوزه سوسا نیز با ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو در جایگاه بعدی است.


بوراک ییلماز ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار یورو
ژوزه سوسا ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو
اونور  کیوراک ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو
جوراج کوچکا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو
هوگو رودالگا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو
اولچای شاهان ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو
لوییز ایبانز ۱ میلیون و ۵۰ هزار یورو
اوگنی اونازی ۱ میلیون یورو
آنتونی نواکام ۱ میلیون یورو
ژوآ پریرا ۹۵۰ هزار یورو
فیلیپ نواک ۸۶۰ هزار یورو
وحید امیری ۷۵۰ هزار یورو
استبان ۷۰۰ هزار یورو
زارگو توره ۶۵۰ هزار یورو
مجید حسینی ۵۰۰ هزار یورو
مصطفی آکباش ۳۵۵ هزار یورو
کالب اکوبان ۳۴۵ هزار یورو
احمد چورکچی ۲۳۲ هزار یورو

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.